نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

یکی از مشکلاتی که آپارتمان نشینان با آن رو به رو هستند، سر و صدای راه رفتن طبقات بالایی می باشد. در گذشته ساختمان ها بدون عایق کاری ساخته می شدند بنابراین افرادی که در این آپارتمان ها ساکن هستند همواره با مشکل سر و صدای راه رفتن طبقه بالایی رو به رو هستند. استفاده از عایق صوتی بین طبقات مختلف باعث رفع این مشکل شده است.
بیشتر افراد در هنگام خرید یک آپارتمان به زیبایی آن توجه می کنند و به عایق کاری آن بی توجه هستند. اما صدای که از طبقات بالایی وارد ساختمان می شود در دراز مدت مشکل ایجاد می کند و موجب صلب آسایش ساکنان می شود.

 
برای عایق کاری صوتی ساختمان ها مخصوصا عایق کاری صوتی بین طبقات، ابتدا باید تشخیص داده شود که چه نوع صدای و نویزی ایجاد می شود. بیشترین مشکل را صدا در ساختمان ها را ابتدا نویز از نوع Airbourne و سپس نویز از نوع Impact ایجاد می کند. (صدایی که راه رفتن ساکنان طبقات بالایی از نوع نویز Impact می باشد.)
در یک تعریف کلی در مورد نویز می توان گفت، نویز صدایی است که بین اشیاء حرکت می کند، از آن ها عبور می کند و به گوش ما می رسد.

 
صدای Airborne

به صداهایی که از طریق هوا منتقل می شود، صداهای Airborne گفته می شود، مانند صدای تلویزیون، صدای صحبت کردن افراد، صدای تلفن و صدای رادیو. به صدای Airborne اغلب صدای محیط نیز گفته می شود.

 
صدای  Impact

صداهای Impact، صداهایی است که از طریق ضربه به یک سطح ایجاد می شود، مانند راه رفتن افراد و یا دویدون بر کف ساختمان. صدای  Impactحتی می تواند باعث ایجاد لرزش شود.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/582-عایق-کاری-صوتی-کف-ساختمان-و-جلوگیری-از-سر-و-صدای-طبقات-بالا



:: برچسب‌ها: عایق کاری صوتی , عایق کاری صوتی کف , عایق کاری کف , عایق کاری , عایق صوتی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

امروزه به دلیل افزایش روز افزون جمعیت شهرها و نوسازی بافت قدیمی شهر و ساختمان ها، میزان تخریب و مرمت ساختمان ها افزایش یافته است. که این منجر به تولید بیشتر پسماندها و نخاله های ساختمانی گشته. از جمله این پسماندهای ساختمانی، می توان ضایعات آجر نسوز را نیز نام برد.
رها سازی این پسماندها در محیط زیست باعث آلودگی و بد منظره شده فضا و محیط اطراف می شود. امکان بازیافت این پسماندها و نخاله های ساختمانی وجود دارد. بازیافت این ضایعات علاوه بر اینکه می توان به حفظ محیط زیست کمک کند امکان استفاده مجدد از آن ها را نیز فراهم می سازد و این فرایند به اقتصاد کشور کمک می کند.


اقتصاد مدور و بازیافت محصولات برای ورود مجدد آن ها به چرخه تولید در مقابل اقتصاد خطی قرار دارد. بازیافت پدیده تازه ای نیست و تقریبا به قدمت تاریخ بشر می باشد که با بیشرفت تکنولوژی شکل تازه تری به خود گرفته است. تنوع مواد در اقتصاد مدور بیشتر شده است و به همراه آن کاربردهای مختلف مواد بازیافتی نیز افزایش یافته است.

دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که کشور چین با تولید سالانه حجم بسیار وسیعی از زباله و بازیافت آن ها، وارد کننده زباله از کشورهای دیگر نیز هست و آن ها را نیز بازیافت می کند.

شرکت پشم سنگ پارامیس یکی از اولین شرکت های تولید کننده عایق صوتی حرارتی و ضد حریق پشم سنگ در کشور، در زمینه خرید آجر نسوز ضایعاتی نیز فعالیت می کند. بازگشت دوباره ضایعات آجر نسوز به چرخه تولید به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد و باعث تولید محصولات با قیمت پایین تر می گردد.
محیط زیست هدیه و موهبت الهی است که حفظ آن وظیفه و رسالت هر انسانی می باشد. شما با فروش آجر نسوز ضایعاتی خود می توانید در این راستا گامی موثر بر دارید.

ما خریدار آجر نسوز ضایعاتی شما هستند، لطفا برای آگاهی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/services/579-خرید-ضایعات-آجر-نسوز



:: برچسب‌ها: ضایعات آجر نسوز , خرید ضایعات آجر نسوز , خرید آجر نسوز , اجر نسوز , ضایعات اجر نسوز ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

خرید آجر نسوز

آجر نسوز در واقع نوعی چینی است که از خاک های نسوز تهیه می شود، مقاومت دمایی بالایی دارند و کاربرد اولیه آن ها برای مصارف صنعتی و کوره های ذوب آهن می باشد.
چینی نیز نوعی سرامیک مرغوب می باشد که دارای ساختاری متراکم تر و ظریف تر از سفال است. دمای پخت آجرهای نسوز حدود 1500 درجه سانتیگراد است.

مواد اولیه آجر نسوز مواد سرامیکی و غیره فلزی هستند که مقاومت دمایی بالایی دارند و می توانند در درجه حرارت های بسیار بالا پایدار باشند. مواد نسوز باید خواص فیزیکی و شیمیایی خود را در دماها و شرایط محیطی با حرارت بالا حفظ کنند.
انواع آجرهای نسوز : آجر نسوز سیلیسی، آجری نسوز ویژه، آجر نسوز آلومینیومی و آجر نسوز قلیایی می باشد.


شرکت پشم سنگ پارامیس یکی از اولین تولید کنندگان عایق صوتی حرارتی و ضد حریق پشم سنگ در کشور می باشد که با بهره گیری از نیروی کارآمد و ماهر و با استفاده از دانش روز توانسته انواع محصولات با کیفیت پشم سنگ را در سراسر ایران عرضه کنند.
شرکت پشم سنگ پارامیس همواره تلاش کرده است تا محصولاتی با بهترین به همراه بهترین خدمات در اختیار مشتریان و مصرف کننده گان قرار دهد و مشتری مداری همواره سرلوحه فعالیت های این شرکت بوده است. همکاران ما همواره در واحد فروش پشم سنگ پاسخ گوی شما خواهند بود و اطلاعات لازم را در این زمینه اختیار شما قرار خواهند داد.

از دیگر فعالیت های شرکت پشم سنگ پارامیس، خرید آجر نسوز است، ما خریدار آجر نسوز شما می باشد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/services/578-خرید-آجر-نسوز



:: برچسب‌ها: آجر نسوز , خرید آجر نسوز , فروش آجر نسوز ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

فروش پشم سرامیک

یکی دیگر از تولیدات شرکت پشم سنگ پارامیس، عایق حرارتی و ضد حریق پشم سرامیک می باشد. پشم سرامیک مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد به همین دلیل از آن برای عایق کاری حرارتی در محدوده دمایی 1000 تا 1700 درجه سانتیگراد استفاده می شود.

عایق حرارتی پشم سرامیک از اکسید آلومینیوم، سیلیس و ... تولید می شود. برای تولید پشم سرامیک ترکیب این مواد را به شکل مذاب در می آورند و از طریق دمش هوای فشرده، مذاب را به شکل قطرات ریز در می آورند سپس با استفاده از نیروی گریز از مرکز الیاف سفید رنگ پشم سرامیک را تولید می کنند. با استفاده از دستگاه ها و ماشین های مخصوص الیاف خام پشم سرامیک تولید شده به انواع عایق های پشم سرامیک تبدیل می شود.
عایق حرارتی پشم سرامیک در اشکال مختلفی مانند فله ای، پتویی بافت شده، رولی و ... در بازار به فروش می رود. ترکیبات محصول نهایی پشم سرامیک شامل Na2O، MgO، CaO، Fe2O3، SiO2، Al2O3، K2O می باشد.

 
ویژگی های عایق پشم سرامیک

- مقاومت حرارتی بسیار بالا
- عایق صوتی بسیار خوب
- مقاوم در برابر شوک های حرارتی
- ضد حریق
- مقاوم در برابر مواد شیمیایی، روغن ها و خوردگی
- انعطاف پذیر با استحکام کششی بالا
- وزن سبک، نصب و برش آسان
- موجود در اشکال و سایزهای مختلف، که آن را برای استفاده در قسمت های مختلف مناسب می کند

کاربردهای پشم سرامیک

عایق پشم سرامیک علاوه بر خواص حرارتی که دارد و مقاومت بالایی آن در برابر حرارت، عایق صوتی خوبی نیز می باشد و می توان از آن در مکان هایی که نیاز به عایق حرارتی و صوتی در لایه های نازک است استفاده کرد، مانند بدنه خودرو.
از عایق پشم سرامیک در سازها ها به عنوان لایه ضد آتش نیز استفاده می شود. دیگر کاربردهای عایق پشم سرامیک:

- عایق کاری تجهیزات و مکان ها با دماهای بسیار بالا مانند: بویلرها، توربین ها بخار و گاز و ...
- عایق کاری کوره های الکتریکی و القایی
- در صنعت خودرو سازی برای عایق کاری صوتی و حرارتی بدنه خودرو، ترمز و ...
- عایق کاری لوله ها و داکت های جریان گرم
- استفاده به عنوان عایق ضد حریق
- تولید پارچه های نسوز برای لباس های ضد آتش
- صنعت هوایی و هواپیمایی

برای آگاهی از قیمت عایق پشم سرامیک با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/services/577-خرید-پشم-سرامیک



:: برچسب‌ها: پشم سرامیک , فروش پشم سرامیک , خرید پشم سرامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

خرید ضایعات پشم سنگ سرامیک


شرکت تولید پشم سنگ پارامیس یکی از اولین تولید کننده های عایق صوتی حرارتی و ضد حریق پشم سنگ در ایران می باشد و ما مفتخریم که توانسته ایم با بهره گیری از نیروی ماهر و توانا انواع محصولات پشم سنگ را به بازار عرضه کنیم.

شرکت پشم سنگ پارامیس دارای نمایندگی های فروش عایق پشم سنگ در سراسر ایران می باشد که محصولات خود را سراسر ایران توزیع و به فروش می رساند.
تهیه کالای با کیفیت و تلاش برای بهبود مستمر کیفیت محصولات تولیدی برای قسمت های مختلف صنعت از مهم ترین اهداف و خط مشی شرکت پشم سنگ پارامیس می باشد و در این راستا همواره تلاش کرده ایم که مشتری مداری را سر لوحه فعالیت های خود قرار دهیم.

از جمله فعالیت های جانبی شرکت پشم سنگ پارامیس در کنار تهیه انواع عایق های صوتی حرارتی پشم سنگ، خرید ضایعات پشم سرامیک می باشد.

برای آگاهی از قیمت لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرد.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/services/574-خرید-ضایعات-پشم-سنگ-سرامیک

 



:: برچسب‌ها: پشم سرامیک ضایعاتی , ضایعات پشم سرامیک , پشم سرامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

ضایعات پشم سنگ چه کاربردی دارد؟ این ضایعات چه تفاوتی با پشم سنگ دارد و چه نفعی در خرید آن می باشد؟


ضایعات پشم سنگ، همان پشم سنگ می باشد که از دورریز و برش پشم سنگ تولیدی توسط دستگاه های کاتر و بسته بندی، به وجود می آید.
انواع مختلف عایق پشم سنگ مانند، پشم سنگ لوله ای، پشم سنگ لحافی، پتویی و یا تخته ای دارای اندازه ها و اشکال مختلف می باشد و در زمان تولیدشان برش های بر روی آن ها انجام می شود تا به فرم ها و ابعاد مورد نظر تولید شوند، دور ریزهای حاصل از این عملیات نیز قابل استفاده می باشند و به صورت پشم سنگ ضایعاتی به فروش می رسند.

ضایعات پشم سنگ از نظر ویژگی ها و خواص عایقی، تفاوتی با پشم سنگ ندارند در حالی که این ضایعات و دور ریزهای پشم سنگ قیمت کمتری نسبت به محصولات دیگر آن نظیر، پشم سنگ لحافی، پتویی، تخته ای و لوله ای دارد.

در بعضی از صنایع و در عایق کاری بعضی از قسمت های تجهیزات صنعتی و یا قسمت های ساختمان، نمی توان از عایق تخته ای، پتویی و یا لحافی استفاده کرد، مثل قسمت هایی از دستگاه ها و تجهیزات که شکل هندسی خاصی ندارند و یا بین درزهای و یا فواصل بین دو عایق. در این قسمت ها به ناچار باید از ضایعات پشم سنگ استفاده کرد که هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشند و هم ویژگی ها و خواص حرارتی و صوتی یکسانی با عایق پشم سنگ دارد و از نظر پوشش دهی بسیار مناسب می باشند.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/فروش-پشم-سنگ/572-فروش-ضایعات-پشم-سنگ



:: برچسب‌ها: ضایعات پشم سنگ , پشم سنگ ضایعاتی , پشم سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

عایق کاری حرارتی خودرو نیز مانند عایق کاری ساختمان مهم می باشد و اگر شما بخواهید در زمانی که در ماشین خود درحال رانندگی و یا مسافرت هستید احساس راحتی داشته باشید، باید ماشین تان عایق کاری حرارتی شده باشد، و این مهم نمی باشد که در چه شرایط آب و هوایی هستید.
عایق کاری حرارتی خودرو یکی از مراحل زمان بر و مهم در طراحی و ساخت خودرو می باشد و باید بصورت اصولی انجام شود.

اگر از نحوه ی انتقال گرما آگاه باشید، می دانید که حرارت به سه طریق در محیط منتشر می شود و اگر بخواهید دمای داخل خودرو خود را کنترل کنید و از انتقال گرما به بیرون جلوگیری کنید، باید از انتقال حرارت از طریق این سه روش جلوگیری شود.


 
جلوگیری از حرارت از طریق تابش

یکی از قسمت های خودرو که باعث انتقال گرما از طریق تابش می شود، شیشه ها می باشد. تابش نور خورشید به درون خودرو از طریق شیشه ها باعث گرم شدن محیط داخلی آن می شود، این پدید ممکن است در زمستان برای شما خوشایند باشد اما در تابستان این گرما رضایت بخش نیست. یکی از کارهایی که می توان در این مورد کرد استفاده از بازتابنده های حرارت است.
با این روش می توان از انتقال حرارت تابشی از بیرون به درون خودرو جلوگیری کرد. البته برای انتقال حرارت از روش های دیگر باید از عایق های متفاوت استفاده کرد.


جلوگیری از انتقال حرارت

یکی دیگر از روش های انتقال حرارت، همرفت می باشد. در این طریق بدنه ماشین توسط نور خورشید گرم می شود و سپس این گرما از طریق همرفت به محیط داخلی خودرو وارد می شود. و یا در زمستان گرمای داخلی از با از طریق مکانیسم همرفت و از جداره خودرو به بیرون منتقل می شود.
برای جلوگیری از انتقال حرارت از طریق همرفت، بدنه خودرو باید عایق کاری شود. در سقف خودرو باید از یک عایق حرارتی ضخیم استفاده شود تا از بیرون رفتن گرما در زمستان جلوگیری شود.
اگر نتوان با عایق کاری حرارتی بدنه خودرو به طور کامل مانع از انتقال حرارت شد، حداقل می توان سرعت انتقال حرارت را کاهش داد.
عایق کاری حرارتی خودرو باعث می شود در هر فصلی از سال از فضای داخلی آن لذت ببرید.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/570-اهمیت-عایق-کاری-بدنه-خودرو

 



:: برچسب‌ها: عایق کاری بدنه خودرو , عایق حرارتی , عایق کاری خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

اگر بخواهید برای عایق کاری منزل خود، عایق حرارتی بخرید با انواع عایق های حرارتی که دارای ویژگی ها، معایب و مزایای مختلف هستند رو به رو می شوید. اگر عایق های حرارتی را بشناسید و از معایب و مزایای آن ها با خبر باشید قطعا می توانید انتخاب مناسبی با توجه به نیازها، الزامات و فاکتورهای مورد نظرتان داشته باشید.
در اینجا سعی شده است 5 عایق حرارتی متداول که در بازار یافت می شود معرفی گردد، تا شما شناخت بهتری از این عایق ها، ویژگی ها و معایب آن ها داشته باشید و بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.


 
- عایق پشم سنگ و پشم سرباره

عایق پشم سنگ از سنگ بازالت و عایق پشم سرباره از سرباره کوره کارخانه فولاد و ذوب آهن تولید می شوند. این عایق ها قابل بازیافت می باشند و از اینرو با محیط زیست سازگار هستند. عایق پشم سنگ و پشم سرباره علاوه بر اینکه عایق حرارتی است، عایق صوت نیز می باشد و مقاومت بسیار بالایی در برابر حریق دارد و قابل اشتعال نمی باشد و این به ایمنی خانه شما در برابر حریق کمک می کند.
عایق پشم سنگ و پشم سرباره سازگار با مصالح ساختمانی است و محلی برای رشد قارچ ها و موجودات موذی نمی باشد. اگر می خواهید فضای زیادی را عایق کاری کنید این عایق حرارتی مناسب می باشد.

 
- فایبر گلاس

عایق فایبر گلاس یا همان عایق پشم شیشه از شیشه بازیافتی تولید می شود و به دلیل ساختاری که دارد مناسب برای حرارت می باشد و مقاوم در برابر حریق می باشد. اما به دلیل همین ساختاری که دارد اگر به درستی نصب نشود، دارای خطرات زیادی می باشد.
الیاف پشم شیشه اگر به ریه وارد شوند می تواند باعث آسیب های جدی شود. اما اگر نکات ایمنی در هنگام نصب به درستی رعایت شود، مشکلی ایجاد نمی کند. در هنگام نصب فایبر گلاس حتما از دستکش، ماسک و عینک های مخصوص استفاده کنید و نکات ایمنی را رعایت کنید.

 
- عایق سلولز

این عایق حرارتی از موادی مانند کاغذ و مقوا تولید می شود و به همین دلیل یکی از عایق های بسیار سازگار با محیط زیست به حساب می آید. این عایق به دلیل ساختاری که دارد می تواند مانع از انتشار آتش شود.
ساختار عایق سلولز از مواد فشرده است که باعث می شود اکسیژن به درون آن وارد نشود و مقاومت خوبی در برابر حریق داشته باشد. این عایق حرارتی دو عیب دارد که باعث شده استفاده از آن محدود شود، یکی بخاطر موادی است که در ساخت آن استفاده می شود و بعضی از افراد نسبت به آن حساسیت دارد و دیگری تعداد کم متخصصان نصب این عایق می باشد.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/568-5-عایق-حرارتی-متداول-عایق-کاری



:: برچسب‌ها: عایق حرارتی , عایق رایج , عایق های حرارتی متداول ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

عایق کاری کانتینر - کانکس

عایق کاری کانکس دقیقا به همین دلیل که عایق کاری ساختمان صورت می گیرد، انجام می شود. در ساخت کانکس معمولا از ورقه های فلزی استفاده می شود که به راحتی گرما را از خود عبور می دهند. این باعث می گردد که محیط داخل کانکس در تابستان به سرعت گرم شود و در زمستان سرد. به همین دلیل است که عایق کاری حرارتی کانکس ها و کانتینرها از اهمیت بسیار برخوردار است.
عایق کاری کانکس باعث می شود که محیط مناسب و معتدل تری در زمستان و تابستان داشته باشند. اولین و مهم ترین نکته در عایق کاری حرارتی کانکس ها انتخاب عایق حرارتی مناسب می باشد. انتخاب عایق حرارتی مناسب بستگی به شرایط آب و هوایی دارد، برای مثال در مناطق مرطوب باید عایق انتخاب شود که در برابر رطوبت مقاوم باشد و یا از عایق رطوبتی نیز در عایق کاری کانکس استفاده شود و یا در مناطق که نور خورشید به شدت و بصورت مستقیم می تابد، از عایق انعکاسی باید استفاده شود.


 
انتخاب عایق حرارتی مناسب برای کانکس و کانتینر

انتخاب نوع مناسب عایق حرارتی بستگی به سطح انتظار شما از عایق حرارتی و نیازها و الزاماتی است که انتظار دارید با عایق کاری کانکس برآورده شود.
بطور کلی یک سری الزامات و فاکتورهایی وجود دارد که در انتخاب عایق حرارتی مناسب باید به آن ها توجه کنید:


- عملکرد عایق حرارتی: در زمان انتخاب عایق حرارتی باید اطلاعات کافی در رابطه با عملکرد آن در شرایط مختلف داشته باشید. برای مثال عایق حرارتی برای چه آب و هوایی مناسب است، چه عوامل محیطی بر آن تاثیر می گذارد، مواد شیمیایی مختلف چه تاثیری بر عایق حرارتی دارد و ...

- پارامتر R-Value: این پارامتر نشان دهنده میزان مقاومت عایق حرارتی در برابر انتقال حرارت می باشد و هر چقدر که این عدد بالاتر باشد راندمان عایق کاری بالاتر می رود.

- میزان نشتی هوا: میزان سلول بندی عایق حرارتی به چه میزان است و چقدر هوا را از خود عبور می دهد.

- مقاومت در برابر رطوبت: در محیط هایی که رطوبت هوا زیاد است این پارامتر اهمیت دارد.

- سازگاری با محیط زیست: بعضی از عایق های حرارتی از مواد بازیافتی تولید می شوند و یا دوباره می توان آن ها را بازیافت کرد. این نکته برای حفظ محیط زیست حائز اهمیت می باشد.

- طول عمر: انتخاب عایق حرارتی که طول عمر پایین دارد در واقع دور ریختن پول شما می باشد و شما مجبور خواهید شد خیلی زود عایق حرارتی کانکس خود را تعویض کنید.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/562-نکاتی-در-انتخاب-عایق-حرارتی-مناسب-برای-کانکس-کانتینر

 



:: برچسب‌ها: عای کاری کانکس , عایق کاری کانتینر , عایق کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

تعویض عایق حرارتی سقف

چه زمانی باید عایق حرارتی سقف خانه را تعویض کرد؟ چه اقداماتی باید در این زمینه انجام شود؟ بهترین عایق حرارتی برای عایق کاری سقف چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اگر از عایقی در عایق کاری سقف خانه ی خود استفاده کرده باشید که کیفیت و طول عمر بسیار بالا داشته باشد، تقریبا طول عمری برابر با طول عمر ساختمان، و همچنین عایق کاری سقف بصورت اصولی انجام شده باشد تا عوامل خارجی نتوانند به عایق حرارتی آسیب بزنند، نیازی نیست که نگران زمان تعویض عایق حرارتی سقف خانه تان باشید. در هر صورت عوامل و نشانه هایی وجود دارد که بیان کننده زمان تعویض عایق حرارتی سقف می باشد و در ادامه این مطلب آورده شده است.

عایق حرارتی مانعی در برابر انتقال حرارت می باشد و اگر از شرایط ایداه آل خارج شود شما انرژی بیشتری صرف گرمایش و سرمایش ساختمان خود می کنید، در نتیجه پول بیشتری از دست می دهید. از آنجایی که عایق حرارتی سقف یکی از قسمت های مهم در عایق کاری ساختمان می باشد، دانستن زمان جایگزینی و تعویض عایق حرارتی از اهمیت زیادی برخوردار است.


 
زمان تعویض عایق حرارتی سقف

اگر 5 مشکل زیر به وجود بیاید نشان دهنده نیاز به تعویض و یا جایگزینی عایق حرارتی سقف می باشد.
 
- افزایش هزینه انرژی مصرفی
زمانی که هزینه پرداختی قبوض شما افزایش می یابد، اولین چیزی که به ذهن می رسد خراب شدن سیستم سرمایش و گرمایش می باشد. البته به این نکته نیز باید توجه کرد که به پایان رسیدن طول عمر مفید عایق حرارتی سقف خانه شما نیز موجب افزایش هزینه های گرمایش و تهویه می شود. در چنین مواردی برای کاهش هزینه ها باید عایق حرارتی سقف را تعویض کنید.

- سرد شدن هوای داخل ساختمان
هنگامی که از سیستم گرمایشی و یا سیستم تهویه مناسب استفاده می کنید انتظار دارید که درجه حرارت در تمام نقاط منزل شما بصورت یکنواخت تنظیم شود. اما اگر دما در تمام قسمت های منزل شما بصورت یکنواخت نباشد و بعضی از قسمت ها مانند اتاق خواب سردتر از نقاط دیگر باشد، ممکن است عایق حرارتی سقف نیاز به تعویض داشته باشد.

- پایان عمر عایق و افت کیفیت عایق کاری
یکی از پارامترها که نشان دهنده نیاز به تعویض عایق حرارتی سقف می باشد، عمر مفید عایق حرارتی و زمان سپری شده از عایق کاری سقف می باشد. عمر ساختمان شما چقدر است؟ آخرین زمان تعویض عایق حرارتی کی بوده است؟
عایق های قدیمی پاسخگوی نیازهای جدید نمی باشند، از استاندارد پایین تری برخوردار هستند و عموما دارای کیفیت پایین تری می باشند.

- موجودات موذی و آفات
در بعضی از موارد آفات و موجودات موذی نیز می توانند به عایق حرارتی آسیب برسانند. اگر یک یا دو خرابی در عایق حرارتی وجود داشته باشد مشکلی نیست اما وجود خرابی های بزرگ باید بررسی شود و در صورت نیاز عایق حرارتی تعویض گردد.

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/560-چه-زمانی-عایق-حرارتی-سقف-باید-تعویض-شود



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

عایق های متفاوتی برای عایق کاری ساختمان ها استفاده می شوند، عایق های حرارتی، عایق های صوتی، عایق ضد حریق، عایق رطوبتی، عایق انعکاسی.
از پرکاربردترین عایق ها در ساختمان، عایق حرارتی می باشد. اگر برای خرید عایق حرارتی به بازار رفتند باشید با انواع عایق های حرارتی رو به رو می شوید که رنج قیمت زیادی دارند. این سوال مطرح می شود که کدامیک از این عایق ها برای عایق کاری حرارتی ساختمان مناسب می باشد.

یکی از مهم ترین پارامترها و البته پارامتر تعیین کننده در خرید عایق حرارتی فاکتور R-value می باشد. هر چقدر که مقدار این پارامتر بیشتر باشد مقاومت عایق حرارتی در برابر اتلاف گرما بیشتر می باشد. اگر عایق حرارتی انتخاب کنید که مقدار R-value پایینی داشته باشد برای کاهش اتلاف حرارت مجبور هستید از چند لایه عایق استفاده کنید که این باعث افزایش هزینه های عایق کاری ساختمان شما خواهد شد.

 
سقف سبز عایق حرارتی نیست

یکی از راه هایی که برای عایق کاری سقف پیشنهاد می شود، پوشاندن آن با گل و گیاه و درختچه ها می باشد، سقف سبز، اما گیاهان عایق حرارتی نمی باشند.
اگر بتوانید سقف خانه خود را با پنل های خورشیدی به پوشانید می توانید انرژی تابشی خورشید را به برق تبدیل کنید. این انرژی بخشی از انرژی الکتریسته مورد نیاز شما را تامین می کند و باعث کاهش هزینه های شما می شود. اگر چه نصب پنل های خورشیدی ممکن است هزینه زیادی داشته باشد اما در طولانی مدت نه تنها این هزینه جبران می شود بلکه از نظر اقتصادی به نفع شما نیز می باشد.

 

عایق های بازتابی عایق حرارتی نمی باشند

به موادی عایق حرارتی گفته می شود که انرژی گرمایی را جذب می کنند و از خود عبور نمی دهند. در عوض به موادی عایق انعکاسی و یا بازتابی می گویند که گرما و یا نور خورشید را بازتاب کرده و آن را به سمت منبع تولید کننده آن منعکس می کنند. از اینرو از عایق های بازتابی تنها می توان در قسمت هایی استفاده کرد که در معرض نورش خورشید قرار داشته باشد و شرایط بازتاب حرارت برای آن ها فراهم باشد.
در مکان هایی مانند سقف ساختمان ها، بیرون کانتینر، دیوارهای بیرونی و ...  نمی توان از عایق انعکاسی استفاده کرد.
از عایق های بازتابی نمی توان در داخل ساختمان و یا قسمت هایی که زیاد در معرض تابش نور خورشید قرار ندارند استفاده کرد.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/557-سقف-سبز-عایق-حرارتی-نیست



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

یکی از قسمت های مهم هر ساختمان که باید عایق کاری حرارتی شود سقف آن می باشد. هوای گرم سبک تر از هوای سرد است و به همین دلیل همواره به سمت بالا حرکت می کند، این جریان طبیعی هوا در ساختمان باعث می شود که میزان زیادی از گرما، اگر سقف ساختمان عایق کاری حرارتی نباشد، از سقف خارج شود.
این پدیده دلیل اهمیت عایق کاری سقف ساختمان ها می شود و لذا انتخاب عایق حرارتی مناسب برای عایق کاری سقف امر بسیار مهمی می باشد.
در زیر نکاتی برای انتخاب بهترین عایق حرارتی برای سقف آورده شده است.


 
نکاتی در مورد انتخاب بهتر عایق حرارتی برای سقف


- اولین نکته در انتخاب عایق حرارتی این است که عایق انتخابی نباید دارای فرمالدهید باشد، زیرا این ماده سرطان زا است و نباید از آن در تولید عایق حرارتی استفاده شود.
- عایق حرارتی استفاده کنید که قابل احتراق نباشد و یا سرعت گسترش آتش در آن بسیار پایین باشد. عایقی که از مواد قابل احتراق ساخته شده باشد برای استفاده در سقف ساختمان مناسب نمی باشد.
- در هنگام عایق کاری سقف حتما کلیه سیم ها را در بالای عایق حرارتی قرار گیرند. این برای ایمنی کار بسیار مهم است.
- لامپ ها در پایین سقف و عایق حرارتی قرار می گیرد لذا باید اطراف آن ها یک ناحیه تنفسی قرار داده شود تا گرمای تولید شده توسط لامپ ها محبوس نشود و موجب ذوب شدن و ریختن قسمت های پلاستیکی اطراف لامپ نگردد.
- اگر عایق حرارتی نصب کرده اید که آب را جذب می کند، حتما مطمئن شوید که لوله های آب سالم باشند و در اطراف سقف نشتی نداشته باشند. جذب آب توسط عایق حرارتی می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.
- عایق های رولی با وزش باد جابجا نمی شوند بنابراین می توان از آن ها در عایق کاری سقف ساختمان ها از بیرون استفاده کرد.
- طول عمر عایق حرارتی یکی دیگر از فاکتورهای مهم است که در هنگام انتخاب عایق باید به آن توجه کرد. عایق حرارتی که طول عمر پایینی داشته باشد تنها باعث افزایش هزینه های شما می شود.
- و آخرین مورد فاکتور R-value در عایق حرارتی می باشد. این فاکتور نشان دهنده مقاومت حرارتی عایق در برابر انتقال حرارت می شود و هر چقدر بیشتر باشد عملکرد و راندمان عایق حرارتی بالاتر است.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/556-انتخاب-بهترین-عایق-برای-سقف



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

هوای گرم به دلیل سبک تر بودن نسبت به هوای سرد به سمت بالا حرکت می کند و این روند طبیعی جریان هوا در ساختمان باعث می شود که میزان زیادی از گرما از طریق سقف هدر رود. یکی از قسمت های مهم ساختمان که برای جلوگیری از اتلاف انرژی باید عایق کاری شود، سقف می باشد.

یکی از مصالحی که در ساخت سقف سوله ها و ساختمان های صنعتی بکار می رود، ساندویچ پانل می باشد. ساندویچ پنل ها معمولا به صورت دو گروه سقفی و دیواری تولید می شوند و از مهم ترین ویژگی های آن ها این است که علاوه بر اینکه مصالحی سبک و با دوام برای ساخت سوله ها می باشند، عایق حرارتی نیز هستند. بکار بردن ساندویچ پنل ها در سقف موجب عایق کاری شدن سقف ها می گردد.


ساندویچ پانل ها از سه لایه تشکیل شده اند، دو لایه بیرونی ورقه های از جنس فولاد و یا آلومینیوم است و لایه میانی یک عایق حرارتی می باشد (مانند عایق تخته ای پشم سنگ).
نوع عایق حرارتی که در ساندویچ پانل ها استفاده می شود بسیار مهم است و اگر از عایق حرارتی استفاده شود که در برابر انتقال حرارت مقاومت بالایی نداشته باشند عملکرد ساندویچ پنل را به شدت کاهش می دهد و باعث هدر رفتن مقدار زیادی انرژی می شود.

ساختار و موادی که در ساخت ساندویچ پنل ها بکار می رود باعث شده است که سازه های ساخته شده با آن ها بسیار سبک باشد.
همچنین سبکی باعث شده حمل و جابجایی ساندویچ پنل ها آسان باشد که این کار کردن با آن ها را برای سازندگان آسان می کند. علاوه بر سبکی تنوع ظاهری ساندویچ پنل ها باعث راحتی استفاده از آن ها شده است. سبکی ساندویچ پنل ها نسبت به سیمان و آجر موجب شده که فونداسیون سالن های ساخته شده با آن ها سبک شود و در نتیجه در برابر زلزله مقاوم باشند.

با اینکه ساندویچ پنل ها سبک هستند اما مقاومت خوبی در برابر فشارها و ضربه هایی که به آن ها وارد می شود، دارند و به همین دلیل از آن ها در ساخت سقف و دیوارها استفاده می شود.

بخاطر دو لایه فولاد و یا آلومینیوم که در دو طرف ساندویچ پنل ها قرار دارد، در برابر رطوبت مقاوم هستند (بر خلاف سازه های چوبی) و طول عمر بالایی در شرایط آب و هوایی مرطوب دارند.

عایق حرارتی که در میانه ساندویچ پانل ها استفاده می شود باید در برابر حشرات موزی و قارچ ها مقاوم باشد، مانند عایق پشم سنگ.

موارد استفاده از عایق ساندویچ پنل سقفی: از ساندویچ پنل ها بطور کلی در ساخت ساختمان های صنعتی استفاده می شود اما از این عایق می توان برای ساخت سقف سوله ها، ورزشگاه ها، ویلاها و ... نیز استفاده کرد.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/555-عایق-کاری-سقف-با-ساندویچ-پنل-سقفی



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

عایق کاری صوتی تالارها

سالن اجتماعات و تالارها همواره محلی برای برگزاری رویدادهایی با حضور تعداد زیادی از حضار می باشد. کیفیت این محیط ها و برخوداری از استانداردهای اولیه از جمله موارد مهم می باشد. با عایق کاری صوتی تالارها و سالن ها اجتماعات می توان به کیفیت آن ها افزود.
از تالارها برای برگزاری جشن ها، کنسرت، نمایش و یا سخنرانی استفاده می شود، افراد زیادی در اینگونه مراسم شرکت می کنند. از اولین الزامات یک تالار و سالن اجتماعات خوب این است که افراد در هر گوشه ای از آن به خوبی بتوانند صدا را بشنوند. عدم نارسایی صدا باعث نارضایتی شرکت کنندگان و برگزارکنندگان مراسم ها خواهد شد. به همین دلیل است که عایق کاری صوتی تالارها و سالن های اجتماعات از اهمیت زیادی برخوردار است.


معمولا در ساخت یک تالار و یا سالن دیوارهای عایق کاری نشده، سقف کاذب و چوب به میزان زیاد بکار می رود. که این باعث می شود کیفیت صدا و اکو در این سالن ها اصلا خوب نباشد و صدا در تمام نقاط سالن به خوبی شنیده نشود.
علاوه بر کیفیت صدا در داخل سالن، جلوگیری از خروج آن به محیط بیرون حائز اهمیت است، مخصوصا برای مجموعه های چند منظور و سالن هایی که در مجاورت ساختمان های دیگر می باشند.

عایق کاری تالارها و سالن ها و استفاده از پنل ها و عایق صوتی در سقف و دیوارها باعث افزایش کیفیت صوتی، افزایش عملکرد، لذت بیشتر حضار و در نتیجه افزایش درآمد صاحبان تالارها می شود.

عایق صوتی می تواند بازتاب صدا را در سالن بهبود بخشد، بهبود بازتاب صدا باعث می شود که صدا بهتر شنیده شود و کیفیت جشن را افزایش می دهد و حضار می توانند از جشن و مراسمی که در آن شرکت کرده اند لذت بیشتری ببرند.

اگر تالار و یا سالنی از نظر صوتی دارای کیفیت لازم نباشد، تنها افرادی که در ردیف های جلو قرار دارند می توانند صدا را بطور کامل و به درستی بشنوند، که این باعث نارضایتی افرادی می شود که در ردیف های عقب قرار دارند. 
از طرفی اگر تالار و سالن اجتماعات در محیط پر سر و صدایی باشد، عایق کاری صوتی مانع از ورود سر و صدای بیرون به داخل سالن می شود. سر و صدایی که باعث ایجاد اختلال و کاهش رسایی صدا در داخل سالن می شود.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/blog/552-اهمیت-عایق-کاری-صوتی-سالن-اجتماعات-و-تالار



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

برای بهینه کردن مصرف انرژی در ساختمان و به حداقل رساندن میزان اتلاف حرارت باید تمام ساختمان عایق کاری حرارتی شود. یکی از قسمت های ساختمان که در بهینه کردن مصرف انرژی نقش بسزایی دارد و میزان زیادی از انرژی ساختمان از این طریق اتلاف می شود، کف ساختمان می باشد. تا حدود 40 درصد از انرژی مصرفی در ساختمان را می توان با عایق کاری مناسب کف کاهش داد.
اگر در عایق کاری کف ساختمان از عایق های حرارتی استفاده شود که همزمان عایق صوتی نیز باشند، عایق کاری کف ساختمان علاوه بر کاهش اتلاف حرارت مزیت دیگری نیز دارد و آن جلوگیری از انتقال صدا بین طبقات می شود. صدای راه رفتن همسایه ها و یا دویدن کودکان در طبقات بالایی به خوبی اهمیت این موضوع را روشن می کند.

 
چه عایقی برای عایق کاری کف ساختمان مناسب می باشد؟

انتخاب عایق حرارتی خوب بستگی به شرایط ساختمان دارد و از جمله عوامل موثر بر انتخاب عایق حرارتی خوب شرایط آب و هوایی می باشد. شرایط آب و هوایی بر سازگاری عایق حرارتی تاثیر می گذارد. از پارامترهای دیگر و یکی از پارامترهای اصلی در انتخاب عایق حرارتی مقدار R-Value عایق می باشد. هر چقدر که این مقدار بیشتر باشد عایق حرارتی مقاومت بیشتری در برابر انتقال حرارت نشان می دهد و راندمان عایق کاری را بالاتر می برد.
بعضی از افراد تصور می کنند عایق حرارتی تنها برای جلوگیری از خروج گرما از ساختمان در زمستان می باشد اما عایق حرارتی باعث خنک نگه داشتن ساختمان در تابستان نیز می شود. عایق حرارتی مانع از انتقال حرارت از یک سمت به سمت دیگر می شود، چه این گرما، گرمای ساختمان در فصول سرد سال باشد که ما نمی خواهیم از محیط داخلی ساختمان خارج شود و چه گرمایی باشد که در فصول گرما سال در بیرون ساختمان وجود دارد و ورود آن به ساختمان برای ما ناپسند می باشد و باعث افزایش هزینه های تهویه و سرمایش در تابستان می شود.

 
ایمنی در عایق کاری کف

در زمان عایق کاری ساختمان باید یک سری نکات ایمنی رعایت شود، این نکات می توانند در رابطه با جنس عایق حرارتی مورد استفاده باشند و یا نحوه ی عایق کاری کف ساختمان. تماس با بعضی از انواع عایق حرارتی ممکن است باعث آسیب دیدن چشم، پوست، ریه و یا سایر قسمت های بدن شما شود، به همین منظور قبل از عایق کاری حتما MSDS (Material Safety Data Sheet) مربوط به عایق حرارتی مورد استفاده را مطالعه کنید تا از خطرات احتمالی که تماس با این عایق ها برای شما خواهند داشت آگاه شوید و اصول ایمنی مربوط مانند استفاده از عینک و ماسک را رعایت کنید.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/548-چند-نکته-مهم-در-عایق-کاری-کف-ساختمان



:: برچسب‌ها: عایق کاری کف , عایق حرارتی , عایق کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

استفاده از پشم سنگ تخته ای در نمای ساختمان موجب کاهش اتلاف حرارتی از 30 تا 50% می شود. البته عایق کاری ساختمان با استفاده از پشم سنگ تنها موجب کاهش اتلاف حرارت و حفظ تعادل بین گرمایش و سرمایش نمی شود، بلکه از ویژگی عایق صوتی بودن پشم سنگ نیز استفاده می شود و مانع از ورود و یا خروج صدا می شود.

 


بطور کلی عایق کاری دیوارهای ساختمان می تواند در دو زمان متفاوت صورت گیرد، عایق کاری در هنگام ساخت و عایق کاری پس از ساخت دیوارها. عایق کاری در روش اول ضریب اطمینان بیشتری دارد زیرا عایق کاری از قبل پیش بینی شده است و با در نظر گرفتن شکل بلوک ها، دیوارها و خاصیت عایق صوتی بودن به میزان قابل توجهی بالا می رود و موج کاهش انعکاس و بازتاب صدا می شود. در این روش عایق کاری ساختمان از بیرون صورت می گیرد و باعث می شود اینرسی حرارتی در ساختمان افزایش یابد و تعادل گرمایی مناسبی ایجاد شود.

اگر عایق کاری ساختمان از داخل صورت گیرد، در زمان گرمایش دیوارهای خارجی ساختمان گرم نمی شوند و اینرسی حرارتی کاهش می یابد. بنابراین تغییرات دمایی ساختمان که به اصطلاح به آن لختی اینرسی می گویند، به شدت افزایش می یابد. این روش عایقکاری بیشتر برای فضاهای اداری با تجهیزات کنترل دما مطلوب مناسب است در این مکان ها تنها در ساعاتی از شبانه روز افراد در محل حضور دارند و گرمایش ساختمان تنها در این ساعات صورت می گیرد.

از عایق پشم سنگ در پانل های نمای ساختمان نیز استفاده می شود و این پانل ها نه تنها وظیفه زیبا کردن و نما دادن به ساختمان را دارد بلکه به دلیل کاربرد پشم سنگ داخل آنها باعث گرمایش ساختمان می شود و همچنین به عنوان عایق صوتی نیز عمل می کند و مانع از خروج صدا از ساختمان و یا ورود سر و صدای بیرون به درون آن می شوند.  بطور کلی استفاده از پشم سنگ در نمای ساختمان باعث تهویه هوای داخلی می شود.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/543-کاربرد-پشم-سنگ-تخته-ای-در-نمای-ساختمان



:: برچسب‌ها: نمای ساختمان , عایق کاری ساختمان , عایق حرارتی , پشم سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

یکی از خطراتی که هر بنا و ساختمانی را تحدید می کند، آتش سوزی است. سازه های فولادی اگر در معرض افزایش دما قرار گیرند استحکام خود را از دست می دهند، در هنگام آتش سوزی اگر سازه فولادی برای مدت زمان کافی گرم شود ضعیف می شود و نمی تواند باری که بر آن وارد می شود را تحمل کند و این باعث تخریب ساختمان و فرو ریختن آن در زمان آتش سوزی می شود. در این وضعیت اگر افرادی در ساختمان به دام افتاده باشند احتمال کمک و نجات آن ها به حداقل می رسد.
علاوه بر این اثر تابش گرما بر سازه های فولادی در هنگام آتش سوزی و بعد از آن نگران کننده است.

بعضی از ساختارهای داخلی فولاد در هنگام گرم شدن و سرد شدن به دلیل تنش گرمایی که به آن ها وارد می شود تغییر می کنند و این باعث به وجود آمدن نگرانی هایی پس از آتش سوزی می شود. نگرانی ها از در معرض آتش قرار گرفتن سازه های فلزی با افزایش دما افزایش می یابد.
در آزمایش های استاندارد از درجه حرارتی 1000 درجه فارنهایت (538 درجه سانتیگراد) به عنوان نقطه شکست فولاد استفاده می شود. اگر به یک سازه فولادی معمولی در دمای 538 درجه سانتیگراد گرما داده شود، تقریبا نصف استحکام خود را از دست می دهد.
- اشیاء فولادی با جرم حرارتی کم، سریعتر گرم می شوند.


 
پشم سنگ محافظ سازه های فلزی

استفاده از پوشش های ضد حریق بر روی سازه های فلزی مانع از انتقال و نفوذ حرارت به آن ها می شود و این از تغییر خواص و یا خمش صفحات فلزی در درجه حرارت های بالا جلوگیری می کند.
یکی از موادی که برای این منظور و به عنوان پوشش ضد حریق استفاده می شود عایق پشم سنگ می باشد. این عایق مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت دارد و می تواند از سازه های فولادی در برابر دماهای بالا تا 1000 درجه سانتیگراد محافظت کند. خواص ضد حریق پشم سنگ تا بیش از 4 ساعت باقی می ماند.

از ویژگی های پشم سنگ این است که نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند، طول عمر آن برابر با طول عمر سازه می باشد و با تمام مصالح ساختمانی سازگار است و به آن ها آسیب نمی زند.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/542-پشم-سنگ-لایه-محافظ-سازه-های-فلزی-در-برابر-آتش



:: برچسب‌ها: عایق حرارتی , عایق ضد حریق , سازه فلزی , پشم سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

انواع عایق پشم سنگ

- عایق فله ای ( یا خام)
- عایق لحافی پشم سنگ
- عایق پتویی دوخته شده
- عایق تخته ای پشم سنگ
- عایق لوله ای پشم سنگ
 

کاربرد انواع پشم سنگ

عایق فله ای خام: این نوع عایق به شکل الیاف خام پشم سنگ می باشد و در واقع الیافی تولیدی پشم سنگ هستند که به فرم ها و شکل های دیگر تبدیل نشده اند. از این نوع عایق در فضاهای ناصاف، بی نظم و بدون شکل مشخص و یا برای پر کردن فضای های خالی بین انواع دیگر عایق های پشم سنگ استفاده می شود.

عایق لحافی: در عایق کاری پوشش سقف کاذب و سقف سوله، عایق کاری ساختمان های صنعتی و مسکونی، کانال های گردش هوا، آب سردکن ها و ... کاربرد دارد. به دلیل استفاده از رزین به عنوان عامل پیوند دهنده در این نوع عایق نمی توان از آن برای عایق کاری تجهیزات با دمای بالا استفاده کرد، برای این منظور می توان از عایق پتویی دوخته شده استفاده کرد.

عایق پتویی دوخته شده: عایق کاری سطوح منحنی شکل، لوله ها با قطر بالا، کوره ها، موتورخانه ها، دیگ های بخار، تانک ها، دودکش های بلند و داکت ها، شیرها و فلنج ها

عایق تخته ای پشم سنگ: عایق کاری حرارتی و صوتی ساختمان ها، کف، دیوارها، سقف ها، مراکز تامین بخار، سیستم های تهویه، مترو، استودیوهای صدا برداری، سالن های کنفرانس، کشتی ها، فرودگاه ها، دیوارهای پارتیش بندی، ساندویج پنل ها و ...

عایق های لوله ای پشم سنگ: برای عایق کاری انواع لوله های سرد و گرم در قطرهای استاندارد در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و حتی صنایع غذایی کاربرد دارند. همچنین برای عایق کاری خطوط لوله در تاسیسات گرمایشی-سرمایشی صنعتی و ساختمانی استفاده می شوند.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/540-کاربرد-انواع-مختلف-عایق-پشم-سنگ-تخته-ای،-فله-ای،-پتویی،-لحافی-و-لوله-ای

 

 



:: برچسب‌ها: انواع پشم سنگ , پشم سنگ , کاربرد پشم سنگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

عایق حرارتی: عایق حرارتی به مواد و یا سیستمی از مصالح گفته می شود که باعث کاهش انتقال حرارت از یک سمت به سمت دیگر می شوند. عملکرد حرارتی عایق های حرارتی مختلف نسبت به هم را با استفاده از فاکتور مقاومت حرارتی که با R نمایش داده می شود، می سنجند. هر چقدر که مقدار R یک عایق بیشتر باشد بدین معنا است که عایق میزان حرارت کمتری را از خود عبور می دهد. واحد آن متر مربع در درجه کلوین بر وات می باشد (m2.K/W). 


 
روش های مختلف عایق کاری


عایق کاری ساختمان معمولا به یکی از روش های زیر صورت می گیرد:
- عایق کاری از درون: در این روش عایق کاری از درون ساختمان انجام می شود و عایق حرارتی بر روی سطح داخلی دیوارها و جداره ها نصب می گردد.
- عایق کاری از بیرون: عایق حرارتی از بیرون ساختمان بر روی دیوارها نصب می شود.
- ساخت دیوار دولایه: در این روش عایق حرارتی بین دو لایه از دیوار قرار گرفته و معمولا یک فاصله فضایی نیز بین عایق و دیوار در نظر گرفته می شود و یا در بعضی از موارد فقط یک فضای خالی بین دو جداره در نظر گرفته می شود و هوا به عنوان عایق عمل می کند.

 

عایق کاری بازشوها (درب و پنجره)

بازشوها به دو دسته تقسیم می شوند: 1-شفاف، مانند پنجره 2-غیر شفاف، ماند درب
برای عایق کاری حرارتی بازشوهای شفاف که عمدتا از شیشه در آن ها استفاده شده است، باید از شیشه های دوجداره و یا سه جداره استفاده کرد.
در بازشوهای غیر شفاف، لایه درونی بازشوها با عایق حرارتی پر می شود. مانند درب های ضد سرقت که درون آن ها عایق حرارتی پشم سنگ قرار داده می شود. این عایق هم مانع از انتقال حرارت از درب ها می شود و هم به دلیل ضد حریق بودن مانعی در برابر آتش است.

 
میعان و اثرات آن

در فصول سرد سال بخار آب از داخل ساختمان به خارج منتقل می شود و در فصول گرم، بخار آب از بیرون به درون ساختمان نفوذ می کند. در صورتی که آب به دیوارهای ساختمان و عایق حرارتی نفوذ کند باعث کاهش راندمان آن می شود و هم برای استحکام ساختمان و بهداشت آن مشکل ایجاد می کند. این مشکل را می توان به روش های زیر بر طرف کرد:
- قرار دادن لایه بخار بند در سمت گرم دیوار
- باید یک لایه هوا در بخشی که احتمان میعان وجود دارد در نظر گرفت تا بتوان آب ناشی از میعان بخار را به بیرون منتقل کرد.

 
اثرات میعان بر مصالح ساختمانی

- تغییرات ابعادی
- باد کردن و یا ترک خوردن لایه بیرونی
- خرد شدن مصالح ساختمانی به دلیل یخ زدگی
- زنگ زدن مصالح فلزی
- شوره زدن نمای ساختمان
- لایه لایه شدن نمای ساختمان

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/536-روش-های-گوناگون-عایق-کاری-قسمت-های-مختلف-ساختمان-و-شیوه-اجرای-آن-1



:: برچسب‌ها: عایق کاری ساختمان , روش عایق کاری , عایق حرارتی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

سنگ عنصر جدانشدنی از تمدن انسان می باشد و البته ماده اولیه عایق صوتی حرارتی پشم سنگ. 
هفت مورد را می توان به عنوان نقاط قوت سنگ نام برد که این نقاط قوت در محصولات تولید از آن مانند پشم سنگ  به ارث گذاشته شده است. ما از این نقاط قوط استفاده کردیم تا محصولی تولید کنیم که باعث بهبود سلامت، آسایش و راحتی زندگی شما شود.
این هفت ویژگی سنگ باعث شده که منابع فراوان آن که در جهان وجود دارد به عنوان منبعی منحصر به فرد و راه حلی برای تامین نیازهای انسان باشد. با استفاده از این 7 نقطه قوت و راه حل ها و طراحی های مهندسی که صورت می گیرد می توان از سنگ برای رفع چالش های بزرگ در جهان استفاده کرد.

 

- ضد حریق بودن
عایق صوتی حرارتی پشم سنگ در برابر حرارت تا دمای بالاتر از 1000 درجه سانتیگراد مقاوم است.
در بسیاری از نقاط دنیا در مناطق شهری که زمین کمیاب است، بیشتر مردم در برج ها و ساختمان های بلند زندگی و کار می کنند. مقاومت بالای پشم سنگ در برابر حریق یک راه حل فوق العاده برای تامین ایمنی برج ها و ساختمان ها در مناطق با رشد جمعیت می باشد.

 
- ویژگی های گرمایی
حفظ انرژی با بهینه نگه داشتن دما و شرایط داخل ساختمان.
این مسئله باعث می شود که شرایط زندگی و کار آسان تر شود، به خصوص در مناطق شهری. حفظ دما می تواند بطور باور نکردنی باعث کاهش هزینه های ناشی از گرمایش، سرمایش و تهویه ساختمان شود و میزان کربنی که در ساختمان ها به منظور تامین این موارد تولید می شود را کاهش دهد.

- قابلیت های اکوستیک (عایق صوت)

پشم سنگ صدا را محبوس، جذب می کند و باعث کاهش آن می شود.
راه آهن، مترو، جاده، فرودگاه، از جمله زیرساخت های حیاتی برای زندگی شهری می باشد که البته می توانند بسیار پر سر و صدا باشند. ارتعاش ها و ناشی از این وسایل، سر و صدای ترافیک همگی دارای اثرات منفی بر سلامت و زندگی انسان ها دارند، مخصوصا در زندگی شهری. عایق پشم سنگ به دلیل جاذب بودن صدا می تواند یک راه حل عالی برای رفع این مشکلات باشد.

 
- دوام
سنگ از جمله مواد با دوام است و عایق پشم سنگ این ویژگی را از ماده اولیه اش که همان سنگ بازالت می باشد به ارث برده است. افزایش عملکرد و پایداری فوق العاده به همراه قیمت پایین از ویژگی های عایق پشم سنگ می باشد.
در مناطق شهری پرجمعیت بیشتر مردم در برج ها و ساختمان های بلند زندگی و کار می کنند، دوام و طول عمر مواد و مصالحی که در این ساختمان ها استفاده می شود می تواند باعث افزایش دوام ساختمان شود و به کاهش نگرانی برای تامین مسکن کمک کند.

 
- زیبایی شناسی
عملکردی مطابق با زیبایی شناسی.
زمانی که انسان ها در فضاهای زیبا کار و زندگی می کنند، باعث می شود که احساس راحتی کنند و انگیزه آن ها را نیز افزایش می دهد. مکان هایی که انسان ها از گذراندن زمان در آنجا لذت می برند، می توانند باعث افزایش انسجام اجتماعی شوند و محیط اطراف را امن تر و سالم تر می کند.

 
- خواص آبی
روند رو به رشد جمعیت باعث شده که روش های قدیمی تولید مواد غذایی تحت فشار باشند. پشم سنگ قابلیت جذب و یا دفع آب به میزان مورد نیاز را دارد و امکان جمع آوری و استفاده مجدد از آب را می دهد، این ویژگی کمک شایانی به رفع مشکل کم آبی می کند.

 
- چرخه استفاده مجدد
وجود امکان استفاده مجدد و یا بازیافت مواد عایق پشم سنگ.
سنگ یکی از مواد معدنی فراوان در کره زمین می باشد، اما ما همچنان نیاز داریم که از منابع طبیعی زمین به درستی استفاده کنیم. در تکنولوژی ساخت و تولید عایق پشم سنگ این امکان وجود دارد که از مواد ضایع صنایع دیگر به عنوان مواد اولیه استفاده شود. یعنی دو مزیت همزمان: 1- کاهش استفاده از منابع طبیعی 2- استفاده از مواد ضایع.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/534-7-نقطه-قوت-عایق-پشم-سنگ



:: برچسب‌ها: عایق حرارتی , پشم سنگ , عایق صوتی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

بهترین عایق حرارتی ساختمان

ما همواره در انتخاب هایمان به دنبال بهترین ها هستیم، بهترین لباس، بهترین خودرو، بهترین مسکن و البته بهترین عایق برای عایق کاری ساختمانی که در آن زندگی می کنیم و یا زندگی خواهیم کرد. بهترین عایق حرارتی، عایقی است که بیشترین راندمان را داشته باشد تا به بهترین نحو از اتلاف حرارت جلوگیری کند. در فصل زمستان ساختمان را گرم نگه دارد و در فصل تابستان باعث خنک شدن آن شود. اما در کنار این مزیت مهم، عایق حرارتی مناسب باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد.

ویژگی های مهم عایق حرارتی

- مقاومت حرارتی بالا (R-value) برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی
- واکنش ندادن با عوامل خارجی و مصالح ساختمانی، از نظر شیمیایی خنثی باشد
- مقاوم بودن در برابر آتش، ضد حریق باشد
- در برابر عوامل میکروبی و قارچی از مقاومت خوبی برخوردار باشد
-  در برابر فشار و عوامل خارجی مقاوم باشد
- عمر مفید خوبی داشته باشد
- عایق صوتی نیز باشد

عایق های حرارتی مورد استفاده در ساختمان معمولا به دو دسته عایق های پلیمری و عایق های معدنی تقسیم بندی می شوند.

عایق های پلیمری: همانطور که از نام این عایق ها مشخص است ماده اولیه آن مواد پلیمری می باشد. مقاومت عایق های پلیمری نسبت به عایق های معدنی کمتر می باشد. این عایق ها در آتش مقاوم نیستند بنابراین به آن ها مواد ضد آتش اضافه می شود، اما در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارند. عایق های پلیمری معمولا انعطاف پذیر نمی باشند به همین دلیل از آن ها در عایق کاری بدون سازه استفاده می شود.

عایق معدنی: مقاومت این نوع عایق ها نسبت به عایق های پلیمری بسیار بالا می باشد. عایق های معدنی در برابر آتش مقاومت بسیار خوبی دارند، محدوده دمایی آن ها 400 تا 700 درجه سانتیگراد می باشد. این نوع عایق ها معمولا در برابر رطوبت مقاوم نیستند و برای عایق کاری رطوبتی از لایه رطوبتی در عایق کاری استفاده می شود.

 
نکاتی که در انتخاب بهترین عایق حرارتی باید به آن ها توجه کرد

از مهم ترین نکاتی که در انتخاب عایق حرارتی باید به آن ها توجه کرد، ویژگی های خاص عایق می باشد. چنانچه عایق حرارتی مناسب انتخاب شود و ساختمان نیز به درستی عایق کاری شود میزان اتلاف انرژی در فصول گرم و سرد سال به حداقل مقدار ممکن می رسد که این باعث کاهش هزینه های ناشی از گرمایش و سرمایش ساختمان می گردد.
عایق های حرارتی که در عایق کاری ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند معمولا به صورت تخته ای، رولی و آجری می باشند. بعضی از عایق ها مقاومت حرارتی خوبی دارند و بعضی علاوه بر مقاومت حرارتی عایق صوتی خوبی نیز می باشند. انتخاب بهترین عایق حرارتی برای ساختمان امر مهمی می باشد که باید به دقت صورت گیرد.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/528-بهترین-عایق-ساختمان

 



:: برچسب‌ها: عایق حرارتی , عایق ساختمان , عایق مناسب ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

عایق صوتی حرارتی پشم سنگ، یکی از عایق های پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی در جهان می باشد و این عایق از سه طریق زیر باعث پایداری ساختمان و محیط زیست می شود:

- ایجاد آسایش حرارتی و صوتی و بهبود محل زندگی و محیط کار
- صرفه جویی در مصرف انرژی که منجر به کاهش گازهای گلخانه ای می شود و
- کاهش ضایعات از طریق تولید سازگار با محیط زیست

ساختمانی که گرمای تولید را درون خود حفظ می کند تا دمای مناسب را ایجاد کند و میزان مصرف انرژی را در محیط زندگی و کار کاهش می دهد، مطمئنا محیط مناسب تر و با کیفیت تری برای زندگی و کار فراهم می کند. عایق حرارتی پشم سنگ با راندمانی که دارد چنین امکانی را برای ساختمان فراهم می کند و باعث ذخیره انرژی در محل می شود.

 

امکان بازیافت و کمک به محیط زیست

در فرایند تهیه عایق حرارتی صوتی پشم سنگ حدود 25% از سرباره کوره بلند (زائدات صنعت آهن و فولاد) استفاده می شود و موجب تولید پشم سنگ مرغوب می گردد.
در واقع عایق پشم سنگ متشکل از فیبرهای بسیار نازک سنگ های آتشفشانی است، مانند بازالت و دولومیت، سنگ های سخت و سیاه و دانه های ریز آتشفشانی. سنگ های آتشفشانی در کنار سرباره کوره آهن برای تولید عایق حرارتی پشم سنگ استفاده می شود.
امکان استفاده از مواد زئداتی در تولید عایق حرارتی پشم سنگ باعث می شود که در تولید آن از میزان کمتری سنگ های آتشفشانی استفاده شود و این به حفظ و پایداری محیط زیست و منابع طبیعی کمک می کند.

 
مقاومت در برابر آتش و خوردگی

عایق پشم سنگ به دلیل ماهیتی که دارد مقاوم در برابر حریق، خوردگی، قارچ ها و حشرات می باشد. این مقاومت به حفظ ساختمان و افزایش پایداری آن کمک می کند.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/525-پایداری-ساختمان-و-محیط-با-پشم-سنگ

 



:: برچسب‌ها: عایق ساختمان , عایق کاری ساختمان , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

یکی از نکات مهم در عایق کاری ساختمان به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه های ناشی از آن، عایق کاری لوله های آب می باشد. لوله های آب گرم و آب سرد هر دو عایق کاری می شوند، عایق کاری لوله های آب گرم به منظور جلوگیری از اتلاف حرارت می باشد و عایق کاری لوله های آب سرد معمولا برای جلوگیری از یخ زدگی آن ها در زمستان است.

در تاسیسات گرمایشی باید تمام انرژی تولید شده صرف گرم شدن اتاق ها و ساختمان شود و از اتلاف آن ها جلوگیری شود، و این تنها از طریق عایق کاری مناسب لوله و تاسیسات گرمایشی صورت می گیرد. در تاسیسات گرمایشی برای جلوگیری از اتلاف حرارت تمام قسمت ها از جمله لوله ها، مخازن و دیگ تاسیسات با مواد مناسب عایق کاری می شود. عایق پشم سنگ یکی از مناسب ترین عایق های حرارتی صوتی و ضد حریق می باشد که در بسیاری از کشورها برای عایق کاری استفاده می شود.

 
روش مناسب عایق کاری لوله های آب

در ساختمان، لوله های آب گرم به دو روش روکار و توکار نصب می شوند. این لوله ها به هر روشی که در ساختمان نصب شود، باید عایق کاری شوند.
قبل از عایق کاری باید سطح لوله ها را از مصالح و مواد زائدی که بر روی آن است پاک کرد و روی لوله های آب گرم، ضد زنگ زد شود. در صورت نیاز می توان دوبار این کار را انجام داد. بعد از خشک شدن ضد زنگ، لوله ها را با عایق لوله ای پشم سنگ، عایق کاری کنید. این عایق ها در قطرهای مختلف و متناسب با قطر لوله های استاندارد تولید می شوند تا فرایند عایق کاری را آسان کنند.
عایق کاری مانع از افت دما تا 4 درجه سانتی گراد می شود. در بعضی از موارد به نظر می رسد که عایق کاری لوله ها از نظر اقتصادی به صرفه نباشد اما با گذشت زمان و صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند تمام هزینه هایی که صرف عایق کاری لوله ها شده است را جبران کند.

 
توصیه هایی برای عایق کاری لوله های آب گرم

قبل از عایق کاری به سایز لوله ها دقت کنید و با توجه به سایز آن ها عایق حرارتی مناسب را خریداری کنید. در انتخاب عایق حرارتی مناسب علاوه بر سایز لوله باید به مقاومت حرارتی عایق و همچنین میزان تفاوت دمای آب درون لوله و محیط بیرون توجه کرد و بر اساس این موارد عایق مناسب با ضخامت مناسب را خریداری کرد.
عایق حرارتی باید تمام مسیر خطوط لوله و اتصالات را بپوشاند، گاهی عدم عایق کاری یک قسمت کوچک باعث اتلاف حرارتی زیاد و کاهش شدید راندمان عایق کاری می شود.

 

منبع: http://paramisrockwool.com//blog/523-روش-عایق-کاری-لوله-های-ساختمان-و-نکاتی-در-مورد-آن

 



:: برچسب‌ها: عایق لوله , عایق کاری , عایق لوله ای ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

امروزه در کشور ما و در مناطق شهری به دلیل نوع معماری شهری و نزدیک شدن خانه ها و محل زندگی خانواده ها به همدیگر، ساختمان ها در مجاور یکدیگر ساخته می شوند، بدون هیچ فاصله ای.
همچنین در آپارتمان ها با تعداد واحدهای مسکونی بالا، در یک طبقه چند واحد مسکونی در مجاورت یکدیگر ساخته می شوند. این مجاورت باعث می شود که صدا به راحتی از یک ساختمان و یا واحد مسکونی به ساختمان کناری منتقل شود و آرامش ساکنان ساختمان مجاور را صلب کند.

برای جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی، عایق کاری صوتی دیوار مشترک به خصوص در ساختمان هایی که تعداد واحدهای مسکونی زیادی دارند، نباید فراموش شود. متاسفانه امروزه در بسیاری از ساختمان های ساخته شده و یا در حال ساخت، برای کاهش هزینه ها و سود دهی بیشتر از عایق صوتی دیوار مشترک استفاده نمی شود.
عایق صوتی باید به عنوان تیغه عایق صوتی جداکننده مناسب در دیوار بین واحدها عمل کند. ضخامت عایق صوتی مناسب بین دیوارها بین 7 الی 15 میلیمتر می باشد.
یکی از عایق های مناسب برای این منظور عایق صوتی حرارتی پشم سنگ می باشد که به دلیل ساختار الیافی شکلی که دارد امواج صدا را در جذب می کند و ضریب جذب صوت بالایی دارد. یک عایق صوتی با راندمان بسیار خوب.

 


 
تاثیر استفاده عایق صوتی دیوار مشترک

اکثر مردم تصور می کنند که عایق صوتی و حرارتی باید دانسیته بالایی داشته باشد تا عملکرد خوبی داشته باشد اما این گونه نیست که متراکم بودن به عایق بودن کمک کند. روش اجرای صحیح عایق صوتی در دیوار مشترک نقش بسیار مهمی در راندمان عایق کاری و عملکرد عایق صوتی دارد.
روش صحیح عایق کاری صوتی دیوار باید به این صورت باشد که دو تیغه جدا کننده ایجاد شود که بین آن ها فقط فضای خالی باشد و هیچ اتصالی بین آن ها وجود نداشته باشد که تولید پل ارتباطی کند، سپس دو طرف تیغه عایق کاری صوتی شود. فضای خالی میزان انتقال صوت را به طرف دیگر دیوار به حداقل می رساند.
در بعضی از ساختمان ها از بلوک های بتنی به عنوان تیغه جداکننده استفاده می شود، اما این بلوک های بتنی عایق صوتی خوبی برای ساختمان نمی باشند زیرا هر چقدر مصالح سخت تر باشد میزان صدای که از آن ها منتقل می شود بیشتر است.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/520-عایق-صوتی-دیوار-مشترک



:: برچسب‌ها: عایق صوتی , عایق کاری ساختمان , ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

مجموعه خانه های Dee Cottage در سال 1918 توسط یک شرکت نساجی انگلیسی و به عنوان محل زندگی کارگران و خانوادهایش، ساخته شد. این مجموعه شامل 42 خانه دو اتاق خوابه می باشد که این خانه ها بصورت کاملا شبیه به هم ساخته شده اند و هم اکنون توسط شورای شهر Flintshire اداره می شود.
این ساختمان ها مکانی امن و مطمئن برای افراد مسن و آسیب پذیر می باشد تا بتوانند بصورت کاملا مستقل در خانه های خود زندگی کنند.

 

 
چالش های موجود

تراس خانه های کارگری یکی از مشخصه های دوره گسترش صنعت در شهرهای سراسر بریتانیا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم می باشد. در Flint آجرهای محلی نقش مهمی در توسعه ایفا می کردند، استفاده گسترده از آجر در معماری این دوره به عنوان میراث صنعتی شدن این دوران باقی مانده است.
ابتکاری که شورای شهر Filinshire در توسعه ساختمان های Dee Cottages داشت حفظ معماری سنتی و حفظ چهره ی این مجموعه ساختمان ها با منظری تاریخی بوده است.
همزمان با حفظ معماری تاریخی و چهره متمایز این ساختمان ها، اطمینان از عملکرد مناسب این ساختمان ها مطابق با مقررات مدرن ساختمان ها نیز مهم می بود، به همین دلیل شروع به بازسازی و عایق کاری این ساختمان ها کردند.

 
راهکار عایق کاری
شورای شهر Filntshire اقدام به بازسازی و عایق کاری این مجموعه کرد، برای عایق کاری ساختمان ها از عایق های تخته ای بسیار بادوام پشم سنگ در دیوارهای خارجی استفاده شده است.

استفاده از پشم سنگ باعث بهبود وضعیت عایق کاری ساختمان هم از نظر گرمایی و هم از نظر صوتی شده است، این عایق کاری موجب شده سطح زندگی ساکنان ارتقاع یابد (چه از نظر فراهم شده آسایش حرارتی و چه آسایش صوتی).
 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/517-عایق-کاری-مجموعه-ساختمان-های-



:: برچسب‌ها: عایق حرارتی , عایق کاری ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

یکی از قسمت های هر ساختمانی سقف های کاذب می باشد، انواع سقف های کاذب با طراحی های مختلف به همراه پشم سنگ، که برای عایق کاری این سقف ها استفاده می شود، در بناها و ساختمان ها کاربرد دارند. کاربرد عایق پشم سنگ در ساختار این سقف ها باعث عایق شدن آن ها می شود، عایق کاری صوتی و حرارتی همزمان.

انواع سقف های کاذب شامل موارد زیر می باشد:

سقف کاذب دامپا

این نوع سقف ها متشکل از یک ورقه آلومینیومی با ضخامت حدود 5 میلیمتر می باشد که با روش "رول فرمینگ" در عرض ها و طول های مختلف تولید می شوند. در این سقف ها از یک لایه عایق پشم سنگ استفاده می شود که سبب عایق شدن آن ها می شود و همچنین آن ها را غیر قابل اشتعال می سازد. نصب سریع این سقف ها و ویژگی هایی که دارند باعث شده از آن ها در مراکز صنعتی، بیمارستان ها، هتل ها، استخرها و مکان های دیگر استفاده شود.

سقف های کاذب تابل

نوعی از سقف های کاذب پیش ساخته می باشند که از قطعات مربعی شکلی تشکیل شده اند که داخل شبکه آلومینیومی قرار می گیرند. در این روش امکان برداشت سقف و نصب مجدد آن برای دسترسی به تاسیسات پشت سقف کاذب میسر می شود.
در این سقف ها نیز می توان از عایق پشم سنگ به منظور عایق کاری سقف کاذب استفاده کرد. پشم سنگ عایقی است که همزمان عایق سازی حرارتی و صوتی را برای شما فراهم می کند. از این نوع سقف های کاذب به همراه پشم سنگ در سالن های اجتماعات، سقف سینماها و اماکن وسیع استفاده می شود.


کاربرد پشم سنگ در عایق کاری قسمت های مختلف ساختمان از جمله سقف های کاذب یکی از کارآمدترین و بهترین روش های جلوگیری از اتلاف انرژی می باشد.
پشم سنگ یک عایق حرارتی صوتی با طول عمر بالا می باشد و همچنین این قابلیت را دارد که بتوان آن را بازیافت کرد، همین باعث شده این عایق نقش مهمی در حفظ محیط زیست داشته باشد.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/513-عایق-مناسب-سقف-کاذب



:: برچسب‌ها: عایق سقف , عایق سقف کاذب , عایق کاری سقف , عایق حرارتی , عایق کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

عایق کاری حرارتی ساختمان نقش مهمی در مطلوب سازی فضا و دما دارد. عایق کاری حرارتی موجب می شود ساختمان در زمستان 5 درجه گرمتر و در تابستان 10 درجه خنک تر شود، از طرفی باعث کاهش مصرف سوخت می گردد که این هم به کاهش هزنیه ها کمک می کند و هم به محیط زیست و حفظ منابع سوختی.

به منظور مقایسه عایق های حرارتی مختلف و انتخاب عایق با بهترین عملکرد حرارتی باید به میزان مقاومت حرارتی آن ها توجه کرد، هرچقدر که این پارامتر بیشتر باشد عایق حرارتی عملکرد بهتری دارد.
عایق های حرارتی مختلف با مقاومت حرارتی یکسان از نظر میزان کاهش اتلاف حرارت با همدیگر برابر هستند و تنها تفاوت آن ها در کاربردشان می باشد.

بر اساس مقرارات ملی ساختمان، تمام ساختمان های ساخته شده باید عایق کاری حرارتی شده باشند، سقف، کف و دیوارهای ساختمان باید عایق کاری شود تا میزان اتلاف حرارت به حداقل مقدار ممکن برسد.

قسمت بیشتر انرژی که در ساختمان ها تلف می شوند به دلیل ضعف در ساختمان سازی و عدم عایق کاری آن می باشد. اگر می خواهید میزان اتلاف حرارت را کاهش دهید باید مطمئن شود که ساختمانتان به درستی عایق کاری شده است. ابتداد باید مطمئن شودی که پنجره ها بطور کامل درزگیری شده اند، بیشترین اتلاف حرارت در ساختمان ها از طریق پنجره ها صورت می گیرد، همچنین باید از پنجره های دوجداره که عایق حرارت هستند استفاده کنید.

ممکن است شما عایق کاری حرارتی ساختمان را به دلیل هزینه بر بودن آن دوست نداشته باشید یا تمایل داشته باشید که کمتر از میزان استاندارد ساختمان را عایق کاری کند. اما بخاطر داشته باشید که عایق کاری ساختمان باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و هزینه ای را که صرف عایق کاری می کنند از این طریق می توانید جبران کنید. از طرف دیگر باعث حفظ محیط زیست می شوید.

در انتخاب عایق حرارتی دقت کنید که از موادی استفاده کنید که با محیط زیست سازگار باشند و تجدید پذیر باشند.

 
عایق کاری و تهویه ساختمان

عایق کاری ساختمان بدین معنا نمی باشد که تمام ساختمان مهر و موم شود بلکه برای داشتن هوای مطلوب باید تهویه مناسب نیز صورت بگیرد. وجود لوازم گازسوز و یا شومینه تهویه مناسب را ضروری می کند. در آشپزخانه و حمام باید تهویه قرار داده شود تا از تشکیل بخار آب جلوگیری شود. اگر شومینه در خانه وجود دارد حتما دودکش کنترل شود تا از مسدود نبودن آن مطمئن شوید.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/512-عایق-کاری-حرارتی-ساختمان-را-جدی-بگیرید



:: برچسب‌ها: عایق حرارتی , عایق ساختمان , عایق کاری , عایق صوتی , پشم سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

یکی از راه های کاهش اتلاف حرارت و از دست رفتن انرژی، جلوگیری از نفوذ هوای بیرون به درون ساختمان می باشد. پیمانکاران و سازندگان ساختمان ها باید منابع و راهکارهای نفوذ هوا را بشناسند تا بتوانند راندمان حرارتی ساختمان را افزایش دهند.
تصور می شود که عایق حرارتی به تنهایی می تواند میزان نفوذ هوا به درون ساختمان را کنترل کند. اما باید توجه داشت که ساختمان یک سیستم یکپارچه می باشد و هیچ عایقی به تنهایی نمی تواند یک سیستم کنترل نشتی هوای پایدار فراهم کند.

 
راهکارهای کاهش نفوذ هوا به درون ساختمان

تخته ها و پلیت های عایق حرارتی باید به دقت محکم شوند و درزگیری های لازم در قسمت های مختلف ساختمان نصب گردند، به اطراف لوله ها و منافذ نیز توجه کنید تا از نفوذ هوا از این قسمت ها جلوگیری شود.
صرف نظر از نوع عایق حرارتی مورد استفاده، مطالعات انجام شده نشان داده است که انواع عایق ها به یک میزان در جلوگیری از نفوذ هوا موثر هستند.

مقاومت در برابر عبور جریان هوا بطور کلی با استفاده از تخته های گچی (77%) و پوشش ساختمان (12%) صورت می گیرد. بقیه مقاومت در برابر نفوذ هوا از طریق درزبندی صحیح شکاف های اطراف داکت ها، لوله ها و دودکش های ساختمان صورت می گیرد. درزبندی این شکاف ها اسپری فوم عایق و عایق های خام فله ای صورت می گیرد.
تمام ساختمان یک سیستم یک پارچه می باشد و نفوذ هوا در تمام قسمت های یک ساختمان رخ می دهد، حفره هایی که در دیوار قرار دارند حدود 14% در نفوذ هوا نقش دارند.

برای رفع مشکل نفوذ هوا به درون ساختمان باید جریان هوا در ساختمان مشخص شود، اکثر قسمت های مهم توسط عایق های تخته ای (مانند عایق تخته ای پشم سنگ) پوشانده شوند و شکاف ها و درزها با استفاده از عایق اسپری شوند پوشانده شوند.
برای رسیدن به یک سیسم یکپارچه مقاوم در برابر نفوذ هوا باید عایق ها بطور کامل درزگیری شوند. عایق های پشم سنگ با ملات مناسب می توانند عملکرد بسیار خوبی در عایق کاری حرارتی با بیشترین کاهش نفوذ هوا و مناسب ترین قیمت داشته باشند.

با اینکه از عایق اسپری شونده فومی می توان برای پر کردن منافذ و شکاف ها استفاده کرد اما از آن ها به نحو صحیح استفاده نمی شوند و همه مشکلات نشتی هوا را بر طرف نمی کنند. از طرفی استفاده از عایق های فومی اسپری شوند بسیار پر هزینه می باشند. از این رو بهتر است برای دستیابی به یک سیستم یکپارچه مقاوم در برابر نفوذ هوا و کنترل جریان هوا از عایق های تخته ای پشم سنگ، پشم سنگ لحافی و پشم سنگ خام فله ای استفاده کرد که از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشند و همچنین عملکرد حرارتی بسیار خوبی دارند.

 

منبع: http://www.paramisrockwool.com/fa/blog/509-عایق-حرارتی-و-نکاتی-در-مورد-نفوذ-هوا-به-ساختمان

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

عایق پشم سرباره چگونه تولید می شود؟

عایق صوتی حرارتی پشم سرباره از ذوب مواد سرباره کوره های بلند ذوب آهن تولید می شود. مواد شیمیایی باقی مانده کوره های بلند ذوب آهن به عنوان ماده اولیه این نوع عایق مورد استفاده قرار می گیرد و با ذوب آن ها و تبدیلشان به الیاف این نوع عایق تولید می گردد.
عمده فرایندهای صورت گرفته در تولید عایق سرباره فیزیکی است و ترکیبات شیمیایی مواد سرباره تا تبدیل شده به محصول، به جزء موارد جزئی، تغییراتی نخواهند کرد.

تبدیل ضایعات کوره های ذوب آهن به پشم سرباره، باعث افزایش بهره وری از مواد با تبدیل ضایعات این صنعت به ماده با ارزشی چون عایق پشم سرباره می شود.
این عایق از استانداردهای محیط زیست بسیار بالایی برخوردار است و بر خلاف بعضی از عایق های مشابه مانند پشم شیشه، باعث ایجاد حساسیت و بیماری ای پوستی و ریوی نمی شود. این موضوع به خصوص برای افرادی که شغل آن ها عایق کاری حرارتی می باشد و دائما با این مواد سر و کار دارد بسیار مهم می باشد.


 
کاربردهای پشم سرباره

بطور کلی موارد مصرف عایق پشم سرباره و عایق های معدنی، در عایق کاری حرارتی و صوتی، به شرح زیر می باشد:

- صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
- تاسیسات و ساختمان های مسکونی
- تاسیسات و تجهیزات صنایع آهن و فولاد و معادن
- وسایل و تجهیزات حمل و نقل و خودرو
- صنایع هواپیما و کشتی
- نیروگاه های تولید برق
- تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، لوازم خانگی و ...


ویژگی های پشم سرباره

ویژگی ها و خواصی که عایق سرباره دارد باعث شده به یک عایق متمایز تبدیل شود. بعضی از خواص پشم سرباره شامل موارد زیر می باشد:

- دانسیته                                     30-50 Kg/m3
- نقطه ذوب                                      1300  ͦC
- حداکثر دمای کارکرد                          750  ͦC
- قطر الیاف                                   6 الی 4 میکرومتر
- از نظر استحکام عایق های پشم سرباره انعطاف پذیر تا سخت و محکم می باشند
- در برابر جریان الکتریسته عایق می باشند
- پشم سرباره کاملا بهداشتی و غیر سمی می باشد

 

منبع: http://www.paramisrockwool.com/fa/blog/508-پشم-سرباره-چیست؟-انواع-پشم-سرباره،-ویژگی-ها-و-کاربردهای-آن

 



:: برچسب‌ها: پشم سرباره , پشم معدنی , عایق حرارتی , عایق صوتی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

مردم در بسیاری از نقاط جهان برای راحتی سفر از هواپیما و یا قطار برای جابجایی از شهری به شهر دیگر و یا از منطقه ای به منطقه دیگر استفاده می کنند. به همین دلیل شرکت های هواپیمایی و خطوط راه آهن برای راحتی مسافران و کاهش سر و صدا اقدام به عایق کاری کردند.

آن ها به منظور عایق کاری صوتی از عایق صوتی پشم سنگ استفاده کرده اند، زیرا پشم سنگ علاوه بر اینکه عایق صوتی خوبی می باشد و ارتعاشات صوتی را به خوبی جذب می کند، ضد حریق است که و ایمنی وسایل نقلیه را افرایش می دهد و عایق حرارتی نیز می باشد و از اتلاف حرارت به بیرون وسایل نقلیه جلوگیری می کند.
راحتی کابین چه از نظر فراهم بودن آسایش صوتی و حرارتی و همچنین حفاظت از آن در برابر حریق در قطار و هواپیما بسیار مهم می باشد. در عایق کاری این وسایل از عایق پشم سنگ پتویی و لحافی و در بعضی از قسمت ها از پشم سنگ فله ای استفاده می شود.

همچنین از الیاف پشم سنگ در ترمز اتومبیل، برای جلوگیری از صداهای ناهنجار و آتش سوزی احتمالی استفاده می شود.

 
 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/504-استفاده-از-عایق-صوتی-پشم-سنگ-در-خودرو-و-وسایل-نقلیه



:: برچسب‌ها: پشم سنگ , عایق کاری قطار , عایق هواپیما , عایق حرارتی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

آکوستیک (Acoustic) از زبان یونانی گرفته شدن است و به معنای شنیده شدن می باشد، و Acoustics به معنی دانش اصوات، ایجاد، پخش، انتقال، کنترل و آثار صدا می باشد.
در محیط های کاری مطابق با استانداردها و قوانین مقدار و حدود قابل قبولی از صدا مجاز می باشد و اگر شدت صدا از این مقداری بیشتر شود آسایش صوتی و سلامتی افراد دچار اختلال می شود.
به همین دلیل عایق کاری صوتی ساختمان ها و محیط های کاری الزامی می باشد (هر چند در ایران این قوانین بطور کامل رعایت نمی شوند).

آکوستیک ساختمان بر دو اصل استوار است:
1- جذب صداهای ناخواسته با استفاده از مواد جاذب بکار رفته در ساختمان
2- جلوگیری از انتقال صدا از بیرون به درون ساختمان از طریق دیوارها، درب ها، پنجره ها و سقف

در زمان عبور صدا از دیوار، امواج صوت باعث لرزش دیوار می شود و خود این لرزش نیز ایجاد منبع ثانویه صدا می کند. بنابراین هر چقدر دیوار سنگین تر باشد لرزش آن دشوراتر است و صدای کمتری از آن عبور می کند. برای مثال اگر وزن دیورا حدود 50 کیلوگرم درهر متر مربع باشد، به اندازه 26 دسیبل از شدت صدا کاسته می شود. اگر ضخامت دیوار را دو برابر کنیم شدت صدا به اندازه 9 دسیبل دیگر کاهش می یابد. اما افزایش ضخامت دیوار از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد. در این حالت می توان با دولایه کردن دیوار و قرار دادن عایق صوتی بین آن ها، دیوارهای ساختمان را عایق کاری صوتی کرد.
همچنین در پنجره ها می توان از شیشه دو لایه و یا سه لایه استفاده کرد. در پنجره ها علاوه بر تعداد و ضخامت شیشه ها، نحوه نصب و درزگیری آن ها نیز در میزان موثر بودن عایق کاری صوتی تاثیر دارد. اندودهای صاف (لیسه ای) تا 98 درصد از صداهایی که به آن ها برخورد می کند را منعکس می کنند در حالی که تیغه های جداکننده پلاستیکی و گچی نازک، صدا را به درون ساختمان منتقل می کنند.

امروزه آپارتمان نشینی در حال گسترش است و این باعث شده که عایق کاری صوتی و ممانعت از نفوذ صدا از یک واحد به واحدهای مجاور اهمیت پیدا کند. در زمان انتخاب عایق صوتی مناسب برای عایق کاری ساختمان، طراحان باید دو جنبه مختلف را با هم در نظر بگیرند: جذب صدا و انتقال صدا.
مصالحی که جاذب صدا می باشند ممکن است به آسانی آن را عبور دهند و مصالحی که در برابر عبور صدا مقاوم هستند ممکن مسائلی مانند انعکاس و یا طنین صدا در محیط را به وجود آورند.

مواد جاذب صدا، قادر هستند صداهایی که به سطح آن ها می رسند را تا بیش از 50% جذب کنند. این مصالح مانند بالشتی مانع از انعکاس صداهای نا خواسته می شوند. میزان جذب صدا به اندازه، عمق و تعداد حفره های مواد عایق و همچنین فرکانس صدا بستگی دارد.
 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/501-آکوستیک



:: برچسب‌ها: عایق صوتی , پشم سنگ , آکوستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

محیطی که ما در آن زندگی می کنیم و بیشترین ساعات خود را در آن سپری می کنیم باید آسایش گرمایی و صوتی مناسبی داشته باشد و همچنین در برابر آتش سوزی ایمنی باشد. از اینرو باید از بهترین و با کیفیت ترین مواد در عایق کاری ساختمان ها استفاده کرد. موارد زیر نشان می دهد که چرا باید از عایق صوتی حرارتی و ضد حریق پشم سنگ در عایق کاری ساختمان استفاده کرد.

 
- حفاظت بالا در برابر آتش

عایق پشم سنگ نقطه ذوب بسیار بالایی دارد (بیشتر از 1000 درجه سانتی گراد)، در تماس با آتش نمی سوزد و یا گاز سمی منتشر نمی کند، عملکرد آن در برابر آتش ایده ال می باشد.
این عایق صوتی حرارتی از سازه در برابر آتش سوزی محافظت می کند، از فروریختن ساختمان در زمان آتش سوزی جلوگیری می کند و خروجی ایمنی برای افراد به دام افتاده در برابر حریق فراهم می کنند.
عایق پشم سنگ اجازه نمی دهد آتش گسترش یابد (کلاس A1) و از انتشار گازهای سمی که علت 89% از مرگ ها است جلوگیری می کند.
- کار در دمای بالا

از عایق پشم سنگ می توان در دمای بالا، 750 درجه سانتی گراد، استفاده کرد. از پشم سنگ به عنوان عایق حرارتی در تجهیزات با دمای عمکردی بالا (مانند خطوط لوله و بویلرها) استفاده می شود.

- سبک وزن بودن عایق پشم سنگ

سبک بودن پشم سنگ این امکان را فراهم ساخته است که از آن ها در عایق کاری مکان هایی که بار مکانیکی کمی را می توانند تحمل کنند، مانند سقف های داری تیرچه و تیر، استفاده کرد.

- قدرت فشرده سازی بالا

این ویژگی در مکان های کاربرد دارد که فشار مکانیکی بالایی به عایق وارد می شود (مانند کف و سقف های مسطح). با توجه به ساختاری که عایق پشم سنگ دار و قابلیت فشرده سازی و تراکم بالای آن، عملکرد حرارتی و صوتی آن در زمان استفاده از آن در کف و سقف کاهش نمی یابد.

- ایمنی زیست محیطی

این نگرانی وجود دارد که الیاف پشم سنگ باعث ایجاد سرطان شود، انجمن اروپایی EUCEB تضمین کرده که عایق پشم سنگ دارای مواد غیر سرطانی است و به افراد آسیب نمی زند.
علاوه بر این نگرانی هایی در مورد افزایش مصرف انرژی، اتلاف حرارت و ایجاد گازهای گلخانه ای و گرم شدن کره زمین وجود دارد که کاربرد عایق حراتی پشم سنگ با راندمان بالا موجب صرفه جویی در انرژی و کاهش تولید گازهای گلخانه ای می شود.

- صرفه اقتصادی

پشم سنگ راندمان حرارتی بسیار خوبی دارد و با عایق کاری ساختمان ها با پشم سنگ می توان میزان مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش را کاهش داد و هزینه های را به حداقل مقدار ممکن رساند. عایق پشم سنگ یک عایق مادام العمر می باشد که عمر آن به اندازه ساختمان است.

پشم سنگ همزمان عایق حرارتی، صوتی و ضد حریق می باشد، سه ویژگی در یک محصول.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/500-چه-زمانی-باید-از-عایق-پشم-سنگ-استفاده-کرد؟



:: برچسب‌ها: عایق کاری , پشم سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

اتحادیه اروپا به منظور حذف موانع فنی موجود بین معاملات و داد و ستدهای تجاری، یک استاندارد یک پارچه برای محصولات تولیدی ایجاد کرده است. این استاندارد خواص و ویژگی های محصولات تولید را بیان کرده است و در کنار آن روش های تست این ویژگی ها را نیز توضیح داده است.
 
حداقل الزامات برای یک محصول خاص همچنان به عنوان یک وظیفه ملی باقی مانده و در هر کشوری بصورت جداگانه مشخص می شود.
اتحادیه اروپا دستورالعمل هایی را به فرم حکم برای کمیته استاندارد سازی اروپای - CEN (the European Committee for Standardisaton) صادر می کند، که CEN از آن ها برای توسعه استانداردهای مربوطه استفاده می کند. اکثر دستورالعمل ها در دستور کمیته قرار گرفته اند و استانداردهای اولیه مانند استاندارد عایق کاری برای سازه های مهندسی (DIN EN 13262) منتشر شده اند.

استانداردهای اروپایی محصولات برای عایق حرارتی فنی در حال حاضر تدوین شده است. برای عایق حرارتی پشم سنگ، استاندارد محصول prEN 14303 می باشد: " محصولات عایق کاری حرارتی برای تجهیزات ساختمان ها و تاسیسات صنعتی - عایق های پشم معدنی ساخته شده در کارخانه - ویژگی ها" .

هر استانداردی که در اتحادیه اروپا تصویب می شود باید در کشورهای عضو به عنوان استاندارد ملی پذیرفته شوند. و هر کدام از استاندارد اتحادیه اروپا در کشورهای عضو با پیشوند مربوط به آن منتشر می شوند، برای مثال در آلمان با فرمت DIN-EN-XXXX و در انگلیس با فرمت: BS-EN-XXX منتشر می شوند. استانداردهایی که تاکنون به تصویب نرسیده اند با پیش عنوان "pr" (برای اثبات- for proof) منتشر می شوند، به عنوان مثال prEN-XXXXX.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/498-استاندارد-en-برای-عایق-حرارتی-استاندارد-عایق-حرارتی



:: برچسب‌ها: عایق حرارتی , استاندارد عایق , استاندارد EN , استاندارد , EN ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

استاندارد بین المللی ASTM، که در اصل به عنوان یک انجمن امریکایی برای تست و بررسی ویژگی های مواد شناخته شده است، یک سازمان بین المللی می باشد که برای رنج وسیعی از مواد، محصولات، سیستم ها و خدمات توسعه یافته است.
استاندارد ASTM بسیار قدیمی تر از بسیاری از استانداردها می باشد، استانداردهایی مانند BSI (سال 1901) و استاندارد DIN (1917)، با این وجود به عنوان یک سازمان مستقل نمی باشد، این استاندارد توسط موسسه ی ANSI در آمریکا اجرا می شود.
ASTM نقش مهمی در تعریف استانداردها در ایالات متحدد آمریکا و بسیاری از پروژه های بین المللی دارد، بویژه در خاورمیانه، آسیا و آمریکای جنوبی.

استاندارد ASTM به دو قسمت استاندارد مواد و استاندارد اعتبارسنجی ویژگی های محصولات تولیدی تقسیم می شود. در این استاندارد، استانداردهای مربوط به مواد عایق حرارتی و ویژگی های آن بیان شده است. در مناقصه های بین المللی برای عایق کاری کارخانجات معمولا به استانداردهای ASTM مربوطه رفرنس داده می شود. کتاب سالنامه استاندارد ASTM شامل 77 جلد می باشد. استانداردهای مربوط به عایق در جلد 04.06 "عایق حرارتی، ساختمان و آکوستیک محیط" تدوین شده اند.

قسمت های مربوط به عایق در زیر نشان داده شده اند.

 

منبع: http://paramisrockwool.comfa/blog/496-استاندارد-astm-استاندارد-عایق-حرارتی



:: برچسب‌ها: عایق حرارتی , استاندارد عایق , استاندارد ASTM , استاندارد , ASTM ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

استاندارد CINI یک انجمن هلندی است که شرکت های مختلف فعال در زمینه عایق کاری تجهیزات صنعتی با هم متحد شدند و یک دستورالعمل یکپارچه برای مواد و طراحی سیستم عایق کاری ارائه دادند. در زمان تدوین این دستورالعمل، CINI همکاری نزدیکی با بسیاری از واحدهای عایق کاری داشته است.

استاندارد CINI در واقعه یک دستورالعمل می باشد و هنوز یک استاندارد ملی نشده است. با این وجود استاندارد CINI  معمولا توسط اپراتورها و مهندسان طراح در کشور بنلوکس پذیرفته شده است، همچنین توسط شرکت های بین المللی فعال در زمینه پتروشیمی، برای مثال شرکت Shell. این استانداردها همچنین معمولا توسط اپراتورها و مهندسان طراح به عنوان دستورالعمل های مربوط به رویه های مناقصه در کارهای عایق کاری استفاده می شود.
استاندارد CINI به دو گروه استانداردهای مواد و قوانین طراحی تقسیم می شوند. اعتباردهی خواص مواد بر اساس دستورالعمل های ASTM و AGI می باشد.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/492-استاندارد-cini-برای-عایق-حرارتی



:: برچسب‌ها: عایق حرارتی , پشم سنگ , استاندارد عایق , CINI ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

ذخیره سازی انرژی، بهبود زندگی

عایق حرارتی پشم سنگ برای بهبود عملکرد و مقاومت در برابر آتش در سه برج متعلق به شورای شهر Sandwell بکار رفته است. در پروژه بازسازی این سه برج عایق پشم سنگ جایگزین عایق قدیمی شده است، راندمان بالای عایق کاری باعث صرفه جویی بسیاری در مصرف انرژی در این برج ها شده است.

 
چالش های پیش رو

این سه آسمان خراش در شهر Sandwellو در سال 1960 ساخته شده اند، در حالی که شرایط اقتصادی بسیار ضعیف بوده. این برج ها آسیب زیادی دیده بودن به طوری که سازه ساختمان، پنجره ها، سقف و باکلن های بسیار آسیب دیده بودند. عدم عایق کاری دیوارهای ساختمان، باعث شده بود که شرایط سختی برای گرم کردن این ساختمان ها به وجود آید. این برای مستاجران که در فقر سوختی به سر می بردند یک چالش اساسی به حساب می آمد.
باسازی و ترمیم برج ها این فرصت را برای شهر Sandwell فراهم کرده است که با نوسازی سازی برج ها فضای شهر زیبا و نوین شود، زیرا آن ها به دنبال ایجاد حس افتخار در ساکنان و جامعه ی محلی خود بودند.

 
راه حل

در طول 2 سال، 11 میلیون پوند برای بازسازی تمام این ساختمان ها هزینه شد. بازسازی ها و بهبودهای قابل ملاحظه ای صورت گرفته که از جمله می توان به نصب کردن پنل های خورشیدی بر روی سقف تخت، پنجره های جدید و محوطه بالکنی جدید، بازسازی محوطه عمومی، حذف آزبست و عایق کاری با راندمان بسیار بالا اشاره کرد.
در عایق کاری این سه آسمان خراش، عایق حرارتی پشم سنگ با تراکم دو برابر بکار رفته است. پشم سنگ یک عایق ضد حریق می باشد و همزمان عایق صوت نیز می باشد، سه ویژگی و سه عملکرد برای یک محصول.
نصب عایق پشم سنگ آسان می باشد که این باعث می شود عایق کاری آسان شود وسریع انجام گردد، کاهش زمان و هزینه های عایق کاری.
عایق پشم سنگ با ضریب انتقال حرارت پایینی که دارد اتلاف حرارت را به حداقل مقدار ممکن رسانده است.
 
نتایج حاصله از بازسازی

دارن کوپر، مدیر شورای شهر  Sandwell: "من بسیار مفتخرم که پروژه بازسازی سه آسمان خراش صورت گرفته است. بازسازی باعث بهبود قابل توجهی در ظاهر ساختمان شده است، عایق کاری بسیار بهبود یافته و موجب کاهش صورت حساب مستاجران شده است."

افزایش قابل توجه راندمان انرژی و بهره وری بالا از آن حاصل این پیشرفت ها می باشد. در حقیقت شورای شهر Sandwell تخمین زده است که عایق کاری موجب شده سالانه حدود 9,600 تن کربن کمتری تولید می شود.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/490-عایق-کاری-سه-برج-با-عایق-پشم-سنگ



:: برچسب‌ها: پشم سنگ , عایق حرارتی , عایق دیوار , عایق صوتی , عایق کاری ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

در کارخانجات کمپرسورها، پمپ ها، سوپاپ ها و ... باعث ایجاد سر و صدای بسیاری می شوند و البته این تجهیزات به خطوط لوله متصل می گردند. زمانی که فشار و یا سرعت جریان مایعات و گازها افزایش می یابد در نزدیکی موانعی مانند سوپاپ ها و روزنه ها در سیالات آشفتگی به وجود می آید و یا هنگامی که جهت جریان تغییر می یابد، سر و صدای دستگاه ها و تجهیزات افزایش می یابد.
سر و صدای ایجاد شده نه تنها برای کارکنان ناخوشایند است بلکه به سلامتی آن ها نیز آسیب می رساند. یکی از شایع ترین آسیب هایی که سر و صدای محیط کار به کارکنان وارد می کند افت شنوایی می باشد. همچنین سر و صدا باعث ایجاد خطراتی در محیط کار می شود، زمانی که آژیر خطر به صدا در می آید، سر و صدای زیاد در محیط کار مانع از شنیده شدن آن می شوند.

سر و صدا در محیط کاری به مرور زمان باعث کاهش عملکرد و تمرکز فرد می شود و در نتیجه آن میزان اشتباهات و خطرات ناشی از آن افزایش می یابد. ایمنی و سلامت کارکنان بسیار مهم می باشد و باید یکی از اولویت های محیط های صنعتی باشد.

دیدگاه عمومی در میان مهندسان کنترل صدا این است که صدای تولید از خطوط لوله (قدرت صدا) را می توان نیمی از صدای تولید شده در یک پتروشیمی معمولی دانست. بر اساس مقاله منتشر شده در انجمن ملی عایق (NIV)، لوله گذاری می تواند متشعشع کننده اولیه صدا در کارخانه های صنعتی باشد.


اولین گام در کنترل و کاهش صدا در کارخانجات طراحی و انتخاب تجهیزات و مواد مناسب با حداقل تولید صدا می باشد. اغلب از اندازه گیری ها و بررسی کارخانه ها و خطوط تولید موجود، تجربیات مهندسی به همراه تکنیک های مدل سازی کامیپوتری برای طراحی کارخانه ای آرام و با حداقل سر و صدای ممکن استفاده می شود. جذب صدا یکی از اقدامات کلیدی برای کاهش صدا می باشد و عایق کاری لوله ها از موثرترین روش ها برای کاهش صدا است.

 منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/489-کنترل-صدا-در-محیط-های-کاری



:: برچسب‌ها: کنترل صدا , عایق صوت , عایق صدا , عایق کاری صوتی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

عایق حرارتی صوتی پشم سنگ از سنگ بازالت و مواد آتشفشانی بدست می آیند، مواد اولیه را تا دمای بسیار بالا گرم می شوند تا ذوب شوند و سپس به شکل الیافی در می آیند، این الیاف ضریب انتقال حرارت پایینی دارند و به عنوان عایق حرارتی و صوتی عمل می کنند.
می توان در فرایند تولید عایق پشم سنگ از پسماند مصالح ساختمانی و یا ضایعات صنایع دیگر استفاده کرد (سرباره کوره های بلند صنایع ذوب آهن و ... )، این ویژگی پشم سنگ یک مزیت برای محیط زیست به حساب می آید و به حفظ آن کمک می کند.
در پروسه تولید پشم سنگ از کوره های بلند استفاده می شود، دمای عملیاتی این کوره ها بیش از 1500 درجه سلسیوس می باشد، این بدین معنا می باشد که می توان از مواد زائدی که ترکیبات شیمیایی مشابهی با مواد اولیه و یا سوخت دارند در فرایند تولید آن استفاده کرد.

سالانه مقادیر زیادی عایق حرارتی پشم سنگ در جهان تولید می شود، استفاده از پسماند صنایع دیگر در فرایند تولید آن علاوه بر اینکه باعث می شود که این مواد دور ریختنی به ماده با ارزشی تبدیل شوند، موجب عاری شدن محیط زیست از پسماندهای صنعتی می گردد و سالانه زباله های صنعتی کمتری در زمین دفن می شوند. دفن زباله ها همواره برای محیط  زیست مشکلاتی فراهم می کند.

مصرف ضایعات صنعتی موجب می شود مواد خام و منابع طبیعی (سنگ و سوخت) کمتری در فرایند تولید پشم سنگ استفاده شود. فرایند استخراج سنگ از معادن همواره باعث آلوده شده محیط زیست می گردد، کاهش استخراج مواد هم به حفظ محیط زیست کمک می کند و هم باعث حفظ این منابع برای نسل های بعد می شود.


فرایند استخراج سنگ از معادن، عملیات برش، حمل و نقل و علاوه بر این ذوب ناخالصی های موجود در سنگ های معادن نیاز به انرژی و هزینه زیادی دارد که این مسئله در استفاده از پسماند صنایع دیگر وجود ندارد.


در فرایند ذوب پسماندهای صنعتی در کوره های ساخت عایق پشم سنگ به دلیل دمای بالای عملیاتی (1500 درجه سلسیوس) مواد آلی سمی که در پسماندهای صنعتی وجود دارند به دی اکسید کربن و بخار آب تبدیل می شوند.

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/487-پشم-سنگ-و-کمک-به-محیط-زیست



:: برچسب‌ها: عایق حرارتی , پشم سنگ , محیط زیست ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

بیش از یک سوم انرژی در جهان در ساختمان ها مصرف می شود، سهم عمده این انرژی صرف گرمایش، سرمایش و روشنایی ساختمان می گردد. بیش از 80% انرژی مصرفی در ساختمان ها از سوخت های فسیلی بدست می آید که متاسفانه این منابع محدود می باشند.
روند رو به رشد مصرف انرژی، جهان را با چالش بزرگی در تامین انرژی روبه رو می کند. ساختمان ها یکی از منابع اصلی مصرف انرژی محسوب می شوند به همین دلیل نیاز هست ساختمان هایی طراحی و ساخته شوند که مصرف انرژی در آن ها بهینه باشد. به منظور بهینه کردن مصرف انرژی خانه های پسیو طراحی شده اند، خانه های پسیو خانه هایی هستند که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و با استفاده حداکثری از انرژی خورشیدی طراحی می شوند.

تعریف خانه های پسیو:
به خانه هایی پسیو گفته می شوند که دارای سه ویژگی زیر باشند:
1- مصرف انرژی کارآمد و بهینه
2- سازگار با محیط زیست
3- مقرون به صرفه بودن

در این خانه ها میزان مصرف انرژی نسبت به خانه های معمولی 90% کاهش یافته است و در آن ها تنها به اندازه 10% خانه های معمولی به انرژی نیاز هست. خانه های پسیو نسبت به خانه های نوساز 75% انرژی کمتر مصرف می کنند.
مطالعات صورت گرفته بر روی هزینه های این خانه ها در خارج از کشور نشان داده که هزینه ساخت  خانه های پسیو تنها 10% بیشتر از خانه های معمولی است.

 

ویژگی های خانه های پسیو

- راحتی: در استانداردهای تدوین شده برای خانه های پسیو حداکثر میزان راحتی برای ساکنان در فصل های سرد و گرم سال تعیین شده است و این استانداردها موجب شده این خانه ها بسیار راحت باشند. این مطلب توسط صاحبان این خانه ها نیز تایید شده است. در خانه های پسیو بالاترین سطح آسایش حرارتی فراهم می شود.

- کیفیت: این خانه ها به دلیل استفاده از عایق هایی با حداقل اتلاف حرارت، بسیار با کیفیت می باشند. عایق کاری در خانه های پسیو به نحوی صورت گرفته است که میزان اتلاف حرارت در گرما و سرما به حداقل مقدار ممکن برسد.

- سازگاری با محیط زیست: در خانه های پسیو سعی شده است از کمترین میزان انرژی استفاده شود که این مقدار کم را نیز می توان از طریق منابع دیگری به غیر از سوخت های فسیلی تامین کرد. بنابراین می توان گفت که این خانه با محیط زیست بسیار سازگار می باشند. کاهش مصرف انرژی باعث حفظ منابع انرژی برای نسل های آینده می شود.

- هزینه های مالی: هزینه ساخت این خانه ها از خانه های معمولی بیشتر است اما در دراز مدت به دلیل صرفه جویی که در مصرف انرژی در فصول گرم و سرد سال صورت می گیرد، هزینه بیشتر پرداخت شده برای ساخت و یا خرید این خانه ها جبران می شود، این صرفه جویی در سوخت مصرفی حتی باعث کاهش هزینه های شما می شود.

برای راه اندازی خانه های پسیو تنها به 10% از انرژی مصرفی در خانه های دیگر نیاز هست، بنابراین این خانه ها برای افرادی که نگران میزان مصرف انرژی خود هستند مناسب می باشد. علاوه بر این می توان در مورد خانه های پسیو گفت:
- برای گرمایش و یا سرمایش خانه های پسیو تنها به 15 کیلو وات ژول انرژی در هر متر مربع در طول یک سال نیاز هست.
- حداکثر میزان مصرف انرژی دستگاههای که برای سرمایش و گرمایش در این خانه ها استفاده می شوند 10 وات به ازای هر متر مربع است.
- دمای در خانه های پسیو باید در محدوده مشخص و بصورت کنترل شده حفظ شود، این بدین معنا است که دما نیاید از میزان معینی کمتر و یا بیشتر باشد. بنابراین تهویه هوا در این خانه ها بسیار مهم می باشد.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/486-خانه-های-پسیو-passive-house



:: برچسب‌ها: خانه پسیو , ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

آلودگی صوتی یک واقعیت اجتناب ناپذیر در فرودگاه ها می باشد. از اینرو برای ساختمان ها و هتل های نزدیک به فرودگاه همراه این سوال پیش می آید که چگونه می توانند این صداهای ناخواسته را کاهش دهند؟
در هتل جدید Crowne Plaza که در لندن واقع شده است از عایق صوتی پشم سنگ برای عایق کاری صوتی و جلوگیری از ورود سر و صدای فرودگاه واقع شده در نزدیک آن، استفاده کرده است.

 
چالش پیش رو

هتل Crowne Plaza لندن دارای 300 اتاق خواب می باشد، علاوه بر این دارای اتاق های کسب و کار و جلسات، از جمله 5 اتاق جلسه می باشد که برای مهمانان در طول اقامت شان بیشترین بهره وری را فراهم می کند. این هتل در نزدیکی فرودگاه واقع شده است.
کاهش سرو صدای حاصل ازشلوغ ترین فرودگاه در انگلیس، جایی که حمل و نقل هوایی در سال 2016 به 1293 پرواز در روز رسیده است، یکی از مهم ترین فاکتورها در بهروه وری از هتل می باشد.
به هیمن منظور در نمای خارجی این هتل از عایق صوتی پشم سنگ برای عایق کاری ساختمان استفاده شده است.

راه کار

به منظور کاهش سرو صدای حاصل از فرودگاه و فراهم کردن محیطی مناسب برای مسافران، از عایق صوتی پشم سنگ در ساختمان این هتل استفاده شده است. عایق پشم سنگ یک عایق صوتی غیر قابل احتراق می باشد که از چند طریق باعث کاهش نفوذ سر و صدا به یک ساختمان می شود.
زمانی که امواج صدا تلاش می کنند مسیری در میان هوای به دام افتاده در ساختار فیبری پشم سنگ پیدا کنند، به دلیل اصطکاک جذب فیبرها می شود و باعث می شوند فیبرها بصورت جداگانه به عقب و جلو به حرکت در آیند.
علاوه بر این جهت گیری رندم فیبرها باعث شده امواج به سختی مسیری برای عبور از یک سمت عایق به سمت دیگر پیدا کنند.

علاوه بر این استفاده از عایق پشم سنگ در عایق کاری این هتل، که همزمان عایق حرارتی نیز می باشد، باعث کاهش اتلاف حرارت شده است. گرما نمی تواند به دلیل گپ هایی که بین تخته های عایق پشم سنگ وجود دارد، از آن عبور کند.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/479-عایق-کاری-هتل-crowne-plaza،-با-عایق-صوتی-پشم-سنگ



:: برچسب‌ها: عایق حرارتی , عایق ساختمان , عایق کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد