نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

بهترین عایق حرارتی ساختمان

ما همواره در انتخاب هایمان به دنبال بهترین ها هستیم، بهترین لباس، بهترین خودرو، بهترین مسکن و البته بهترین عایق برای عایق کاری ساختمانی که در آن زندگی می کنیم و یا زندگی خواهیم کرد. بهترین عایق حرارتی، عایقی است که بیشترین راندمان را داشته باشد تا به بهترین نحو از اتلاف حرارت جلوگیری کند. در فصل زمستان ساختمان را گرم نگه دارد و در فصل تابستان باعث خنک شدن آن شود. اما در کنار این مزیت مهم، عایق حرارتی مناسب باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد.

ویژگی های مهم عایق حرارتی

- مقاومت حرارتی بالا (R-value) برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی
- واکنش ندادن با عوامل خارجی و مصالح ساختمانی، از نظر شیمیایی خنثی باشد
- مقاوم بودن در برابر آتش، ضد حریق باشد
- در برابر عوامل میکروبی و قارچی از مقاومت خوبی برخوردار باشد
-  در برابر فشار و عوامل خارجی مقاوم باشد
- عمر مفید خوبی داشته باشد
- عایق صوتی نیز باشد

عایق های حرارتی مورد استفاده در ساختمان معمولا به دو دسته عایق های پلیمری و عایق های معدنی تقسیم بندی می شوند.

عایق های پلیمری: همانطور که از نام این عایق ها مشخص است ماده اولیه آن مواد پلیمری می باشد. مقاومت عایق های پلیمری نسبت به عایق های معدنی کمتر می باشد. این عایق ها در آتش مقاوم نیستند بنابراین به آن ها مواد ضد آتش اضافه می شود، اما در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارند. عایق های پلیمری معمولا انعطاف پذیر نمی باشند به همین دلیل از آن ها در عایق کاری بدون سازه استفاده می شود.

عایق معدنی: مقاومت این نوع عایق ها نسبت به عایق های پلیمری بسیار بالا می باشد. عایق های معدنی در برابر آتش مقاومت بسیار خوبی دارند، محدوده دمایی آن ها 400 تا 700 درجه سانتیگراد می باشد. این نوع عایق ها معمولا در برابر رطوبت مقاوم نیستند و برای عایق کاری رطوبتی از لایه رطوبتی در عایق کاری استفاده می شود.

 
نکاتی که در انتخاب بهترین عایق حرارتی باید به آن ها توجه کرد

از مهم ترین نکاتی که در انتخاب عایق حرارتی باید به آن ها توجه کرد، ویژگی های خاص عایق می باشد. چنانچه عایق حرارتی مناسب انتخاب شود و ساختمان نیز به درستی عایق کاری شود میزان اتلاف انرژی در فصول گرم و سرد سال به حداقل مقدار ممکن می رسد که این باعث کاهش هزینه های ناشی از گرمایش و سرمایش ساختمان می گردد.
عایق های حرارتی که در عایق کاری ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند معمولا به صورت تخته ای، رولی و آجری می باشند. بعضی از عایق ها مقاومت حرارتی خوبی دارند و بعضی علاوه بر مقاومت حرارتی عایق صوتی خوبی نیز می باشند. انتخاب بهترین عایق حرارتی برای ساختمان امر مهمی می باشد که باید به دقت صورت گیرد.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/528-بهترین-عایق-ساختمان

 



:: برچسب‌ها: عایق حرارتی , عایق ساختمان , عایق مناسب ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

عایق صوتی حرارتی پشم سنگ، یکی از عایق های پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی در جهان می باشد و این عایق از سه طریق زیر باعث پایداری ساختمان و محیط زیست می شود:

- ایجاد آسایش حرارتی و صوتی و بهبود محل زندگی و محیط کار
- صرفه جویی در مصرف انرژی که منجر به کاهش گازهای گلخانه ای می شود و
- کاهش ضایعات از طریق تولید سازگار با محیط زیست

ساختمانی که گرمای تولید را درون خود حفظ می کند تا دمای مناسب را ایجاد کند و میزان مصرف انرژی را در محیط زندگی و کار کاهش می دهد، مطمئنا محیط مناسب تر و با کیفیت تری برای زندگی و کار فراهم می کند. عایق حرارتی پشم سنگ با راندمانی که دارد چنین امکانی را برای ساختمان فراهم می کند و باعث ذخیره انرژی در محل می شود.

 

امکان بازیافت و کمک به محیط زیست

در فرایند تهیه عایق حرارتی صوتی پشم سنگ حدود 25% از سرباره کوره بلند (زائدات صنعت آهن و فولاد) استفاده می شود و موجب تولید پشم سنگ مرغوب می گردد.
در واقع عایق پشم سنگ متشکل از فیبرهای بسیار نازک سنگ های آتشفشانی است، مانند بازالت و دولومیت، سنگ های سخت و سیاه و دانه های ریز آتشفشانی. سنگ های آتشفشانی در کنار سرباره کوره آهن برای تولید عایق حرارتی پشم سنگ استفاده می شود.
امکان استفاده از مواد زئداتی در تولید عایق حرارتی پشم سنگ باعث می شود که در تولید آن از میزان کمتری سنگ های آتشفشانی استفاده شود و این به حفظ و پایداری محیط زیست و منابع طبیعی کمک می کند.

 
مقاومت در برابر آتش و خوردگی

عایق پشم سنگ به دلیل ماهیتی که دارد مقاوم در برابر حریق، خوردگی، قارچ ها و حشرات می باشد. این مقاومت به حفظ ساختمان و افزایش پایداری آن کمک می کند.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/525-پایداری-ساختمان-و-محیط-با-پشم-سنگ

 



:: برچسب‌ها: عایق ساختمان , عایق کاری ساختمان , ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

یکی از نکات مهم در عایق کاری ساختمان به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه های ناشی از آن، عایق کاری لوله های آب می باشد. لوله های آب گرم و آب سرد هر دو عایق کاری می شوند، عایق کاری لوله های آب گرم به منظور جلوگیری از اتلاف حرارت می باشد و عایق کاری لوله های آب سرد معمولا برای جلوگیری از یخ زدگی آن ها در زمستان است.

در تاسیسات گرمایشی باید تمام انرژی تولید شده صرف گرم شدن اتاق ها و ساختمان شود و از اتلاف آن ها جلوگیری شود، و این تنها از طریق عایق کاری مناسب لوله و تاسیسات گرمایشی صورت می گیرد. در تاسیسات گرمایشی برای جلوگیری از اتلاف حرارت تمام قسمت ها از جمله لوله ها، مخازن و دیگ تاسیسات با مواد مناسب عایق کاری می شود. عایق پشم سنگ یکی از مناسب ترین عایق های حرارتی صوتی و ضد حریق می باشد که در بسیاری از کشورها برای عایق کاری استفاده می شود.

 
روش مناسب عایق کاری لوله های آب

در ساختمان، لوله های آب گرم به دو روش روکار و توکار نصب می شوند. این لوله ها به هر روشی که در ساختمان نصب شود، باید عایق کاری شوند.
قبل از عایق کاری باید سطح لوله ها را از مصالح و مواد زائدی که بر روی آن است پاک کرد و روی لوله های آب گرم، ضد زنگ زد شود. در صورت نیاز می توان دوبار این کار را انجام داد. بعد از خشک شدن ضد زنگ، لوله ها را با عایق لوله ای پشم سنگ، عایق کاری کنید. این عایق ها در قطرهای مختلف و متناسب با قطر لوله های استاندارد تولید می شوند تا فرایند عایق کاری را آسان کنند.
عایق کاری مانع از افت دما تا 4 درجه سانتی گراد می شود. در بعضی از موارد به نظر می رسد که عایق کاری لوله ها از نظر اقتصادی به صرفه نباشد اما با گذشت زمان و صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند تمام هزینه هایی که صرف عایق کاری لوله ها شده است را جبران کند.

 
توصیه هایی برای عایق کاری لوله های آب گرم

قبل از عایق کاری به سایز لوله ها دقت کنید و با توجه به سایز آن ها عایق حرارتی مناسب را خریداری کنید. در انتخاب عایق حرارتی مناسب علاوه بر سایز لوله باید به مقاومت حرارتی عایق و همچنین میزان تفاوت دمای آب درون لوله و محیط بیرون توجه کرد و بر اساس این موارد عایق مناسب با ضخامت مناسب را خریداری کرد.
عایق حرارتی باید تمام مسیر خطوط لوله و اتصالات را بپوشاند، گاهی عدم عایق کاری یک قسمت کوچک باعث اتلاف حرارتی زیاد و کاهش شدید راندمان عایق کاری می شود.

 

منبع: http://paramisrockwool.com//blog/523-روش-عایق-کاری-لوله-های-ساختمان-و-نکاتی-در-مورد-آن

 



:: برچسب‌ها: عایق لوله , عایق کاری , عایق لوله ای ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

امروزه در کشور ما و در مناطق شهری به دلیل نوع معماری شهری و نزدیک شدن خانه ها و محل زندگی خانواده ها به همدیگر، ساختمان ها در مجاور یکدیگر ساخته می شوند، بدون هیچ فاصله ای.
همچنین در آپارتمان ها با تعداد واحدهای مسکونی بالا، در یک طبقه چند واحد مسکونی در مجاورت یکدیگر ساخته می شوند. این مجاورت باعث می شود که صدا به راحتی از یک ساختمان و یا واحد مسکونی به ساختمان کناری منتقل شود و آرامش ساکنان ساختمان مجاور را صلب کند.

برای جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی، عایق کاری صوتی دیوار مشترک به خصوص در ساختمان هایی که تعداد واحدهای مسکونی زیادی دارند، نباید فراموش شود. متاسفانه امروزه در بسیاری از ساختمان های ساخته شده و یا در حال ساخت، برای کاهش هزینه ها و سود دهی بیشتر از عایق صوتی دیوار مشترک استفاده نمی شود.
عایق صوتی باید به عنوان تیغه عایق صوتی جداکننده مناسب در دیوار بین واحدها عمل کند. ضخامت عایق صوتی مناسب بین دیوارها بین 7 الی 15 میلیمتر می باشد.
یکی از عایق های مناسب برای این منظور عایق صوتی حرارتی پشم سنگ می باشد که به دلیل ساختار الیافی شکلی که دارد امواج صدا را در جذب می کند و ضریب جذب صوت بالایی دارد. یک عایق صوتی با راندمان بسیار خوب.

 


 
تاثیر استفاده عایق صوتی دیوار مشترک

اکثر مردم تصور می کنند که عایق صوتی و حرارتی باید دانسیته بالایی داشته باشد تا عملکرد خوبی داشته باشد اما این گونه نیست که متراکم بودن به عایق بودن کمک کند. روش اجرای صحیح عایق صوتی در دیوار مشترک نقش بسیار مهمی در راندمان عایق کاری و عملکرد عایق صوتی دارد.
روش صحیح عایق کاری صوتی دیوار باید به این صورت باشد که دو تیغه جدا کننده ایجاد شود که بین آن ها فقط فضای خالی باشد و هیچ اتصالی بین آن ها وجود نداشته باشد که تولید پل ارتباطی کند، سپس دو طرف تیغه عایق کاری صوتی شود. فضای خالی میزان انتقال صوت را به طرف دیگر دیوار به حداقل می رساند.
در بعضی از ساختمان ها از بلوک های بتنی به عنوان تیغه جداکننده استفاده می شود، اما این بلوک های بتنی عایق صوتی خوبی برای ساختمان نمی باشند زیرا هر چقدر مصالح سخت تر باشد میزان صدای که از آن ها منتقل می شود بیشتر است.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/520-عایق-صوتی-دیوار-مشترک



:: برچسب‌ها: عایق صوتی , عایق کاری ساختمان , ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

مجموعه خانه های Dee Cottage در سال 1918 توسط یک شرکت نساجی انگلیسی و به عنوان محل زندگی کارگران و خانوادهایش، ساخته شد. این مجموعه شامل 42 خانه دو اتاق خوابه می باشد که این خانه ها بصورت کاملا شبیه به هم ساخته شده اند و هم اکنون توسط شورای شهر Flintshire اداره می شود.
این ساختمان ها مکانی امن و مطمئن برای افراد مسن و آسیب پذیر می باشد تا بتوانند بصورت کاملا مستقل در خانه های خود زندگی کنند.

 

 
چالش های موجود

تراس خانه های کارگری یکی از مشخصه های دوره گسترش صنعت در شهرهای سراسر بریتانیا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم می باشد. در Flint آجرهای محلی نقش مهمی در توسعه ایفا می کردند، استفاده گسترده از آجر در معماری این دوره به عنوان میراث صنعتی شدن این دوران باقی مانده است.
ابتکاری که شورای شهر Filinshire در توسعه ساختمان های Dee Cottages داشت حفظ معماری سنتی و حفظ چهره ی این مجموعه ساختمان ها با منظری تاریخی بوده است.
همزمان با حفظ معماری تاریخی و چهره متمایز این ساختمان ها، اطمینان از عملکرد مناسب این ساختمان ها مطابق با مقررات مدرن ساختمان ها نیز مهم می بود، به همین دلیل شروع به بازسازی و عایق کاری این ساختمان ها کردند.

 
راهکار عایق کاری
شورای شهر Filntshire اقدام به بازسازی و عایق کاری این مجموعه کرد، برای عایق کاری ساختمان ها از عایق های تخته ای بسیار بادوام پشم سنگ در دیوارهای خارجی استفاده شده است.

استفاده از پشم سنگ باعث بهبود وضعیت عایق کاری ساختمان هم از نظر گرمایی و هم از نظر صوتی شده است، این عایق کاری موجب شده سطح زندگی ساکنان ارتقاع یابد (چه از نظر فراهم شده آسایش حرارتی و چه آسایش صوتی).
 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/517-عایق-کاری-مجموعه-ساختمان-های-



:: برچسب‌ها: عایق حرارتی , عایق کاری ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

یکی از قسمت های هر ساختمانی سقف های کاذب می باشد، انواع سقف های کاذب با طراحی های مختلف به همراه پشم سنگ، که برای عایق کاری این سقف ها استفاده می شود، در بناها و ساختمان ها کاربرد دارند. کاربرد عایق پشم سنگ در ساختار این سقف ها باعث عایق شدن آن ها می شود، عایق کاری صوتی و حرارتی همزمان.

انواع سقف های کاذب شامل موارد زیر می باشد:

سقف کاذب دامپا

این نوع سقف ها متشکل از یک ورقه آلومینیومی با ضخامت حدود 5 میلیمتر می باشد که با روش "رول فرمینگ" در عرض ها و طول های مختلف تولید می شوند. در این سقف ها از یک لایه عایق پشم سنگ استفاده می شود که سبب عایق شدن آن ها می شود و همچنین آن ها را غیر قابل اشتعال می سازد. نصب سریع این سقف ها و ویژگی هایی که دارند باعث شده از آن ها در مراکز صنعتی، بیمارستان ها، هتل ها، استخرها و مکان های دیگر استفاده شود.

سقف های کاذب تابل

نوعی از سقف های کاذب پیش ساخته می باشند که از قطعات مربعی شکلی تشکیل شده اند که داخل شبکه آلومینیومی قرار می گیرند. در این روش امکان برداشت سقف و نصب مجدد آن برای دسترسی به تاسیسات پشت سقف کاذب میسر می شود.
در این سقف ها نیز می توان از عایق پشم سنگ به منظور عایق کاری سقف کاذب استفاده کرد. پشم سنگ عایقی است که همزمان عایق سازی حرارتی و صوتی را برای شما فراهم می کند. از این نوع سقف های کاذب به همراه پشم سنگ در سالن های اجتماعات، سقف سینماها و اماکن وسیع استفاده می شود.


کاربرد پشم سنگ در عایق کاری قسمت های مختلف ساختمان از جمله سقف های کاذب یکی از کارآمدترین و بهترین روش های جلوگیری از اتلاف انرژی می باشد.
پشم سنگ یک عایق حرارتی صوتی با طول عمر بالا می باشد و همچنین این قابلیت را دارد که بتوان آن را بازیافت کرد، همین باعث شده این عایق نقش مهمی در حفظ محیط زیست داشته باشد.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/513-عایق-مناسب-سقف-کاذب



:: برچسب‌ها: عایق سقف , عایق سقف کاذب , عایق کاری سقف , عایق حرارتی , عایق کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

عایق کاری حرارتی ساختمان نقش مهمی در مطلوب سازی فضا و دما دارد. عایق کاری حرارتی موجب می شود ساختمان در زمستان 5 درجه گرمتر و در تابستان 10 درجه خنک تر شود، از طرفی باعث کاهش مصرف سوخت می گردد که این هم به کاهش هزنیه ها کمک می کند و هم به محیط زیست و حفظ منابع سوختی.

به منظور مقایسه عایق های حرارتی مختلف و انتخاب عایق با بهترین عملکرد حرارتی باید به میزان مقاومت حرارتی آن ها توجه کرد، هرچقدر که این پارامتر بیشتر باشد عایق حرارتی عملکرد بهتری دارد.
عایق های حرارتی مختلف با مقاومت حرارتی یکسان از نظر میزان کاهش اتلاف حرارت با همدیگر برابر هستند و تنها تفاوت آن ها در کاربردشان می باشد.

بر اساس مقرارات ملی ساختمان، تمام ساختمان های ساخته شده باید عایق کاری حرارتی شده باشند، سقف، کف و دیوارهای ساختمان باید عایق کاری شود تا میزان اتلاف حرارت به حداقل مقدار ممکن برسد.

قسمت بیشتر انرژی که در ساختمان ها تلف می شوند به دلیل ضعف در ساختمان سازی و عدم عایق کاری آن می باشد. اگر می خواهید میزان اتلاف حرارت را کاهش دهید باید مطمئن شود که ساختمانتان به درستی عایق کاری شده است. ابتداد باید مطمئن شودی که پنجره ها بطور کامل درزگیری شده اند، بیشترین اتلاف حرارت در ساختمان ها از طریق پنجره ها صورت می گیرد، همچنین باید از پنجره های دوجداره که عایق حرارت هستند استفاده کنید.

ممکن است شما عایق کاری حرارتی ساختمان را به دلیل هزینه بر بودن آن دوست نداشته باشید یا تمایل داشته باشید که کمتر از میزان استاندارد ساختمان را عایق کاری کند. اما بخاطر داشته باشید که عایق کاری ساختمان باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و هزینه ای را که صرف عایق کاری می کنند از این طریق می توانید جبران کنید. از طرف دیگر باعث حفظ محیط زیست می شوید.

در انتخاب عایق حرارتی دقت کنید که از موادی استفاده کنید که با محیط زیست سازگار باشند و تجدید پذیر باشند.

 
عایق کاری و تهویه ساختمان

عایق کاری ساختمان بدین معنا نمی باشد که تمام ساختمان مهر و موم شود بلکه برای داشتن هوای مطلوب باید تهویه مناسب نیز صورت بگیرد. وجود لوازم گازسوز و یا شومینه تهویه مناسب را ضروری می کند. در آشپزخانه و حمام باید تهویه قرار داده شود تا از تشکیل بخار آب جلوگیری شود. اگر شومینه در خانه وجود دارد حتما دودکش کنترل شود تا از مسدود نبودن آن مطمئن شوید.

 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/512-عایق-کاری-حرارتی-ساختمان-را-جدی-بگیرید



:: برچسب‌ها: عایق حرارتی , عایق ساختمان , عایق کاری , عایق صوتی , پشم سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

یکی از راه های کاهش اتلاف حرارت و از دست رفتن انرژی، جلوگیری از نفوذ هوای بیرون به درون ساختمان می باشد. پیمانکاران و سازندگان ساختمان ها باید منابع و راهکارهای نفوذ هوا را بشناسند تا بتوانند راندمان حرارتی ساختمان را افزایش دهند.
تصور می شود که عایق حرارتی به تنهایی می تواند میزان نفوذ هوا به درون ساختمان را کنترل کند. اما باید توجه داشت که ساختمان یک سیستم یکپارچه می باشد و هیچ عایقی به تنهایی نمی تواند یک سیستم کنترل نشتی هوای پایدار فراهم کند.

 
راهکارهای کاهش نفوذ هوا به درون ساختمان

تخته ها و پلیت های عایق حرارتی باید به دقت محکم شوند و درزگیری های لازم در قسمت های مختلف ساختمان نصب گردند، به اطراف لوله ها و منافذ نیز توجه کنید تا از نفوذ هوا از این قسمت ها جلوگیری شود.
صرف نظر از نوع عایق حرارتی مورد استفاده، مطالعات انجام شده نشان داده است که انواع عایق ها به یک میزان در جلوگیری از نفوذ هوا موثر هستند.

مقاومت در برابر عبور جریان هوا بطور کلی با استفاده از تخته های گچی (77%) و پوشش ساختمان (12%) صورت می گیرد. بقیه مقاومت در برابر نفوذ هوا از طریق درزبندی صحیح شکاف های اطراف داکت ها، لوله ها و دودکش های ساختمان صورت می گیرد. درزبندی این شکاف ها اسپری فوم عایق و عایق های خام فله ای صورت می گیرد.
تمام ساختمان یک سیستم یک پارچه می باشد و نفوذ هوا در تمام قسمت های یک ساختمان رخ می دهد، حفره هایی که در دیوار قرار دارند حدود 14% در نفوذ هوا نقش دارند.

برای رفع مشکل نفوذ هوا به درون ساختمان باید جریان هوا در ساختمان مشخص شود، اکثر قسمت های مهم توسط عایق های تخته ای (مانند عایق تخته ای پشم سنگ) پوشانده شوند و شکاف ها و درزها با استفاده از عایق اسپری شوند پوشانده شوند.
برای رسیدن به یک سیسم یکپارچه مقاوم در برابر نفوذ هوا باید عایق ها بطور کامل درزگیری شوند. عایق های پشم سنگ با ملات مناسب می توانند عملکرد بسیار خوبی در عایق کاری حرارتی با بیشترین کاهش نفوذ هوا و مناسب ترین قیمت داشته باشند.

با اینکه از عایق اسپری شونده فومی می توان برای پر کردن منافذ و شکاف ها استفاده کرد اما از آن ها به نحو صحیح استفاده نمی شوند و همه مشکلات نشتی هوا را بر طرف نمی کنند. از طرفی استفاده از عایق های فومی اسپری شوند بسیار پر هزینه می باشند. از این رو بهتر است برای دستیابی به یک سیستم یکپارچه مقاوم در برابر نفوذ هوا و کنترل جریان هوا از عایق های تخته ای پشم سنگ، پشم سنگ لحافی و پشم سنگ خام فله ای استفاده کرد که از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشند و همچنین عملکرد حرارتی بسیار خوبی دارند.

 

منبع: http://www.paramisrockwool.com/fa/blog/509-عایق-حرارتی-و-نکاتی-در-مورد-نفوذ-هوا-به-ساختمان

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

عایق پشم سرباره چگونه تولید می شود؟

عایق صوتی حرارتی پشم سرباره از ذوب مواد سرباره کوره های بلند ذوب آهن تولید می شود. مواد شیمیایی باقی مانده کوره های بلند ذوب آهن به عنوان ماده اولیه این نوع عایق مورد استفاده قرار می گیرد و با ذوب آن ها و تبدیلشان به الیاف این نوع عایق تولید می گردد.
عمده فرایندهای صورت گرفته در تولید عایق سرباره فیزیکی است و ترکیبات شیمیایی مواد سرباره تا تبدیل شده به محصول، به جزء موارد جزئی، تغییراتی نخواهند کرد.

تبدیل ضایعات کوره های ذوب آهن به پشم سرباره، باعث افزایش بهره وری از مواد با تبدیل ضایعات این صنعت به ماده با ارزشی چون عایق پشم سرباره می شود.
این عایق از استانداردهای محیط زیست بسیار بالایی برخوردار است و بر خلاف بعضی از عایق های مشابه مانند پشم شیشه، باعث ایجاد حساسیت و بیماری ای پوستی و ریوی نمی شود. این موضوع به خصوص برای افرادی که شغل آن ها عایق کاری حرارتی می باشد و دائما با این مواد سر و کار دارد بسیار مهم می باشد.


 
کاربردهای پشم سرباره

بطور کلی موارد مصرف عایق پشم سرباره و عایق های معدنی، در عایق کاری حرارتی و صوتی، به شرح زیر می باشد:

- صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
- تاسیسات و ساختمان های مسکونی
- تاسیسات و تجهیزات صنایع آهن و فولاد و معادن
- وسایل و تجهیزات حمل و نقل و خودرو
- صنایع هواپیما و کشتی
- نیروگاه های تولید برق
- تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، لوازم خانگی و ...


ویژگی های پشم سرباره

ویژگی ها و خواصی که عایق سرباره دارد باعث شده به یک عایق متمایز تبدیل شود. بعضی از خواص پشم سرباره شامل موارد زیر می باشد:

- دانسیته                                     30-50 Kg/m3
- نقطه ذوب                                      1300  ͦC
- حداکثر دمای کارکرد                          750  ͦC
- قطر الیاف                                   6 الی 4 میکرومتر
- از نظر استحکام عایق های پشم سرباره انعطاف پذیر تا سخت و محکم می باشند
- در برابر جریان الکتریسته عایق می باشند
- پشم سرباره کاملا بهداشتی و غیر سمی می باشد

 

منبع: http://www.paramisrockwool.com/fa/blog/508-پشم-سرباره-چیست؟-انواع-پشم-سرباره،-ویژگی-ها-و-کاربردهای-آن

 



:: برچسب‌ها: پشم سرباره , پشم معدنی , عایق حرارتی , عایق صوتی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پشم سنگ پارامیس

مردم در بسیاری از نقاط جهان برای راحتی سفر از هواپیما و یا قطار برای جابجایی از شهری به شهر دیگر و یا از منطقه ای به منطقه دیگر استفاده می کنند. به همین دلیل شرکت های هواپیمایی و خطوط راه آهن برای راحتی مسافران و کاهش سر و صدا اقدام به عایق کاری کردند.

آن ها به منظور عایق کاری صوتی از عایق صوتی پشم سنگ استفاده کرده اند، زیرا پشم سنگ علاوه بر اینکه عایق صوتی خوبی می باشد و ارتعاشات صوتی را به خوبی جذب می کند، ضد حریق است که و ایمنی وسایل نقلیه را افرایش می دهد و عایق حرارتی نیز می باشد و از اتلاف حرارت به بیرون وسایل نقلیه جلوگیری می کند.
راحتی کابین چه از نظر فراهم بودن آسایش صوتی و حرارتی و همچنین حفاظت از آن در برابر حریق در قطار و هواپیما بسیار مهم می باشد. در عایق کاری این وسایل از عایق پشم سنگ پتویی و لحافی و در بعضی از قسمت ها از پشم سنگ فله ای استفاده می شود.

همچنین از الیاف پشم سنگ در ترمز اتومبیل، برای جلوگیری از صداهای ناهنجار و آتش سوزی احتمالی استفاده می شود.

 
 

منبع: http://paramisrockwool.com/fa/blog/504-استفاده-از-عایق-صوتی-پشم-سنگ-در-خودرو-و-وسایل-نقلیه



:: برچسب‌ها: پشم سنگ , عایق کاری قطار , عایق هواپیما , عایق حرارتی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()